Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of key measures of the social media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72840" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of key measures of the social media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to find the determinants of the key measures of the success of the Facebook (FB) page - organic reach of the FB posts and the number of engaged users. Both measures are given to the relation with the number of FB page fans. Two FB pages of a different size are compared (A - large FB page with almost 60 000 fans and B - middle sized with almost 10 000 fans). Two-equation simultaneous model is constructed. Key FB page s success measures are explained by the number of likes, shares and comments. The results show that smaller FB page has higher reach per one post than the larger. However, if there were no comments and no post reach, the number of lifetime engaged users would be higher in case of larger page. Increase of the number of post s shares increases the post reach statistically significantly only in case of smaller FB pages. We also found that the fact whether the reach is paid plays an important role in achieving the reach of the posts and engagement of the users.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of key measures of the social media

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to find the determinants of the key measures of the success of the Facebook (FB) page - organic reach of the FB posts and the number of engaged users. Both measures are given to the relation with the number of FB page fans. Two FB pages of a different size are compared (A - large FB page with almost 60 000 fans and B - middle sized with almost 10 000 fans). Two-equation simultaneous model is constructed. Key FB page s success measures are explained by the number of likes, shares and comments. The results show that smaller FB page has higher reach per one post than the larger. However, if there were no comments and no post reach, the number of lifetime engaged users would be higher in case of larger page. Increase of the number of post s shares increases the post reach statistically significantly only in case of smaller FB pages. We also found that the fact whether the reach is paid plays an important role in achieving the reach of the posts and engagement of the users.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences

  • ISBN

    978-3-99033-869-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    153-160

  • Název nakladatele

    TRAUNER VERLAG, KOGLSTR 14, 4020 LINZ, AUSTRIA

  • Místo vydání

    Linz, Austria

  • Místo konání akce

    Poděbrady, Czech republic

  • Datum konání akce

    7. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387756100017