Farmers Market – Facebook text analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A71150" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:71150 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Farmers Market – Facebook text analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This study is focused on the evaluation of activities (like, post, comment, share) at the largest Facebook Page aimed at farmers' markets in the Czech Republic with a fan base of 10,730 people. The research is aimed at the determination of the Degree Distribution in terms of user´s interaction and the number of users who have attended farmers' markets site only with one interaction and identify contributions. The partial aim is to identify contributions (photos, videos, posts, links), that have the most one-off interactions. The results of the study show that the posts with a high number of interactions (like, share, comments) do not contribute to broaden the number of active users (those who will create further interactions). The results show that nearly half of internet users create only one-off interaction and his or her activity ends. It is possible to monitor the long tail effect in terms of the degree distribution with very short beginning. The research also identifies results that ca
Název v anglickém jazyce
Farmers Market – Facebook text analysis
Popis výsledku anglicky
This study is focused on the evaluation of activities (like, post, comment, share) at the largest Facebook Page aimed at farmers' markets in the Czech Republic with a fan base of 10,730 people. The research is aimed at the determination of the Degree Distribution in terms of user´s interaction and the number of users who have attended farmers' markets site only with one interaction and identify contributions. The partial aim is to identify contributions (photos, videos, posts, links), that have the most one-off interactions. The results of the study show that the posts with a high number of interactions (like, share, comments) do not contribute to broaden the number of active users (those who will create further interactions). The results show that nearly half of internet users create only one-off interaction and his or her activity ends. It is possible to monitor the long tail effect in terms of the degree distribution with very short beginning. The research also identifies results that ca
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Agrarian Perspectives XXV. – Global and European Challenges for Food Production, Agribusiness and the Rural Economy
ISBN
978-80-213-2670-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
277-283
Název nakladatele
PEF, ČZU v Praze
Místo vydání
Czech University of Life Sciences, FEM
Místo konání akce
PEF, ČZU v Praze
Datum konání akce
14. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—