Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FactOrEasy©: Art and craft of management?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72983" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FactOrEasy©: Art and craft of management?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces newly created specific online business simulation with the artificial intelligence in the role of competitors and reveals some of its possible educational benefits. In the paper we identify the benefits resulting from the use of the unique business simulation FactOrEasy, which uses artificial intelligence to play against human opponent. The pilot study of research was conducted with 44 students. We used the simulation as the repeated experiment with the open and easy instructions for students in which we monitored their behavior due to online saves available in the simulation. To determine what students feelings and thoughts were we used questionnaires followed up with the personal interviews.

  • Název v anglickém jazyce

    FactOrEasy©: Art and craft of management?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces newly created specific online business simulation with the artificial intelligence in the role of competitors and reveals some of its possible educational benefits. In the paper we identify the benefits resulting from the use of the unique business simulation FactOrEasy, which uses artificial intelligence to play against human opponent. The pilot study of research was conducted with 44 students. We used the simulation as the repeated experiment with the open and easy instructions for students in which we monitored their behavior due to online saves available in the simulation. To determine what students feelings and thoughts were we used questionnaires followed up with the personal interviews.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    567-577

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400072