FactOrEasy(R): Do Students Take a Risk?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3AN0000073" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:N0000073 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FactOrEasy(R): Do Students Take a Risk?
Popis výsledku v původním jazyce
In the article, we focus on students risk level in making decisions in strategic management. To compare, in which strategy students show higher risk, we use a repeated experiment. As the experiment environment, we use business simulation FactOrEasy(R), which is the online dynamic deterministic simulation of decision-making in financial, operation, or strategic management using artificial intelligence to compete against human player. We use exports from the best games of 37 students (1st year of masters studies). To define risk, we identified decision-making spots in the game, clustered them logically, and used following groups to identify level of risk undertaken by students in the simulation: strategy behaviour, buying behaviour, selling behaviour, result behaviour, and profitability behaviour.
Název v anglickém jazyce
FactOrEasy(R): Do Students Take a Risk?
Popis výsledku anglicky
In the article, we focus on students risk level in making decisions in strategic management. To compare, in which strategy students show higher risk, we use a repeated experiment. As the experiment environment, we use business simulation FactOrEasy(R), which is the online dynamic deterministic simulation of decision-making in financial, operation, or strategic management using artificial intelligence to compete against human player. We use exports from the best games of 37 students (1st year of masters studies). To define risk, we identified decision-making spots in the game, clustered them logically, and used following groups to identify level of risk undertaken by students in the simulation: strategy behaviour, buying behaviour, selling behaviour, result behaviour, and profitability behaviour.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017
ISBN
978-80-213-2762-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
451-459
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague, Czech Republic
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000409038600055