Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FactOrEasy(R): Do Students Take a Risk?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3AN0000073" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:N0000073 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FactOrEasy(R): Do Students Take a Risk?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the article, we focus on students risk level in making decisions in strategic management. To compare, in which strategy students show higher risk, we use a repeated experiment. As the experiment environment, we use business simulation FactOrEasy(R), which is the online dynamic deterministic simulation of decision-making in financial, operation, or strategic management using artificial intelligence to compete against human player. We use exports from the best games of 37 students (1st year of masters studies). To define risk, we identified decision-making spots in the game, clustered them logically, and used following groups to identify level of risk undertaken by students in the simulation: strategy behaviour, buying behaviour, selling behaviour, result behaviour, and profitability behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    FactOrEasy(R): Do Students Take a Risk?

  • Popis výsledku anglicky

    In the article, we focus on students risk level in making decisions in strategic management. To compare, in which strategy students show higher risk, we use a repeated experiment. As the experiment environment, we use business simulation FactOrEasy(R), which is the online dynamic deterministic simulation of decision-making in financial, operation, or strategic management using artificial intelligence to compete against human player. We use exports from the best games of 37 students (1st year of masters studies). To define risk, we identified decision-making spots in the game, clustered them logically, and used following groups to identify level of risk undertaken by students in the simulation: strategy behaviour, buying behaviour, selling behaviour, result behaviour, and profitability behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    451-459

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600055