Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Segmentation of Honey Buyers' Behaviour by Conjoint Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A71117" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:71117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sab-2017-0008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/sab-2017-0008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sab-2017-0008" target="_blank" >10.1515/sab-2017-0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Segmentation of Honey Buyers' Behaviour by Conjoint Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A marketing analysis of Czech consumers behaviour when buying honey is discussed from the viewpoint of price, origin, honey type, crystallized sugar, and organic quality aspect. The surveyed target groups of honey consumers, who are examined also with respect to their education level, are from Prague and the Central Bohemian Region. The original premise of this research was the hypothesis that, when buying honey, customers focus primarily on its price and type. This hypothesis was verified by conjoint analysis. The results have shown that consumers are interested primarily in the price and origin of honey. An important parameter for buying honey is its (non)crystallization. Although it does not affect objective quality parameters of honey, it affects the consumers subjective perception of honey quality during purchase. Two clusters of honey consumers emerged through cluster analysis the first cluster focussing on the origin, type, and price/sugar crystallization of honey, and the second interested in

  • Název v anglickém jazyce

    Segmentation of Honey Buyers' Behaviour by Conjoint Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    A marketing analysis of Czech consumers behaviour when buying honey is discussed from the viewpoint of price, origin, honey type, crystallized sugar, and organic quality aspect. The surveyed target groups of honey consumers, who are examined also with respect to their education level, are from Prague and the Central Bohemian Region. The original premise of this research was the hypothesis that, when buying honey, customers focus primarily on its price and type. This hypothesis was verified by conjoint analysis. The results have shown that consumers are interested primarily in the price and origin of honey. An important parameter for buying honey is its (non)crystallization. Although it does not affect objective quality parameters of honey, it affects the consumers subjective perception of honey quality during purchase. Two clusters of honey consumers emerged through cluster analysis the first cluster focussing on the origin, type, and price/sugar crystallization of honey, and the second interested in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

    1211-3174

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    55-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85017517767