Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59541" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59541 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování
Popis výsledku v původním jazyce
Včelí produkty jsou v současné době významným artiklem obchodu, vzhledem k zvyšujícímu se zájmu spotřebitelů o zdraví životní styl a návratu k přírodním produktům s blahodárným účinkem na lidský organismus. Největší podíl na celkovém obchodu s včelími produkty dosahuje med a proto je mu věnována největší pozornost. Vliv jakosti na zpeněžování včelích produktů nejvíce medu byl proto analyzován v konkrétní maloobchodní jednotce zabývající se právě obchodem s těmito produkty. Byl analyzován především cenový vývoj medu, vliv jeho původu a způsobu prodeje na jeho celkové uplatnění v tržní síti. Z výsledků vyplývá, že podíl medů pocházející z České republiky v českých supermarketech a hypermarketech představuje v průměru jen 20%. Při výkupu medu a dalších produktů se jejich cena odvíjí od jakosti. Ovšem v tržní síti při stanovení spotřebitelských cen jakost již nehraje primární úlohu. Dále se zvyšuje v posledních letech prodej včelích produktů hlavně opět medu tzv. ze dvora přímo spotřebitel
Název v anglickém jazyce
The determinant of the quality of bee products for their commercial realization
Popis výsledku anglicky
Bee products are significant trade article because of increasing of the consumers? interest of the healthy life and increasing of the nature products with the beneficial influence on the human organism. The most important bee products are honey. The influence of the realization of the bee products especially honey was therefore analyzed in concrete retail business. The price development, the influence of honey origin and method of the purchasing ware analyzed. The investigation show that the share of the honey originated in the Czech Republic is about 20%. The purchasing price of the honey depends on its quality, but for the establishing of the small business price the quality do not play primary role. The increasing of the direct curd selling is continuously growing as well as the selling of the certified honey with quality guarantee. The second campaign of the Czech Bee Union is organized with the aim of establishing and building of the honey market.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Determinanty rozvoje vnitřního obchodu
ISBN
978-80-87415-58-0
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
70-77
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Power Print Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—