Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59541" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Včelí produkty jsou v současné době významným artiklem obchodu, vzhledem k zvyšujícímu se zájmu spotřebitelů o zdraví životní styl a návratu k přírodním produktům s blahodárným účinkem na lidský organismus. Největší podíl na celkovém obchodu s včelími produkty dosahuje med a proto je mu věnována největší pozornost. Vliv jakosti na zpeněžování včelích produktů nejvíce medu byl proto analyzován v konkrétní maloobchodní jednotce zabývající se právě obchodem s těmito produkty. Byl analyzován především cenový vývoj medu, vliv jeho původu a způsobu prodeje na jeho celkové uplatnění v tržní síti. Z výsledků vyplývá, že podíl medů pocházející z České republiky v českých supermarketech a hypermarketech představuje v průměru jen 20%. Při výkupu medu a dalších produktů se jejich cena odvíjí od jakosti. Ovšem v tržní síti při stanovení spotřebitelských cen jakost již nehraje primární úlohu. Dále se zvyšuje v posledních letech prodej včelích produktů hlavně opět medu tzv. ze dvora přímo spotřebitel

  • Název v anglickém jazyce

    The determinant of the quality of bee products for their commercial realization

  • Popis výsledku anglicky

    Bee products are significant trade article because of increasing of the consumers? interest of the healthy life and increasing of the nature products with the beneficial influence on the human organism. The most important bee products are honey. The influence of the realization of the bee products especially honey was therefore analyzed in concrete retail business. The price development, the influence of honey origin and method of the purchasing ware analyzed. The investigation show that the share of the honey originated in the Czech Republic is about 20%. The purchasing price of the honey depends on its quality, but for the establishing of the small business price the quality do not play primary role. The increasing of the direct curd selling is continuously growing as well as the selling of the certified honey with quality guarantee. The second campaign of the Czech Bee Union is organized with the aim of establishing and building of the honey market.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Determinanty rozvoje vnitřního obchodu

  • ISBN

    978-80-87415-58-0

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    70-77

  • Počet stran knihy

    170

  • Název nakladatele

    Power Print Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly