Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sensitivity analysisof profit of a bakery operating in the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43913481" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43913481 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/17:43913481

  • Výsledek na webu

    <a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sensitivity analysisof profit of a bakery operating in the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article uses a sensitivity analysis to test the importance of factors that influence the profit of a typical manufacturing plant operating in the baking industry in the Czech Republic. The factors tested include the selling price and the quantity of products sold, as well as the purchase price of the items with the greatest cost impact, such as flour, power supplies and fuel. A sensitivity analysis was performed for the three most important products (a loaf of bread, a roll, and a bun) of a bakery operating in the Czech Republic while considering the revenue figures resulting from the sales of these products from 2009 to 2015. The sensitivity analysis results indicate that the factor with the greatest impact on profit for all three products is the selling price; the factor with the next largest impact is the purchase price of flour.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensitivity analysisof profit of a bakery operating in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article uses a sensitivity analysis to test the importance of factors that influence the profit of a typical manufacturing plant operating in the baking industry in the Czech Republic. The factors tested include the selling price and the quantity of products sold, as well as the purchase price of the items with the greatest cost impact, such as flour, power supplies and fuel. A sensitivity analysis was performed for the three most important products (a loaf of bread, a roll, and a bun) of a bakery operating in the Czech Republic while considering the revenue figures resulting from the sales of these products from 2009 to 2015. The sensitivity analysis results indicate that the factor with the greatest impact on profit for all three products is the selling price; the factor with the next largest impact is the purchase price of flour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for market use 2017

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1122-1131

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000492966900156