Sensitivity analysisof profit of a bakery operating in the Czech republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43913481" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43913481 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60461373:22810/17:43913481
Výsledek na webu
<a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensitivity analysisof profit of a bakery operating in the Czech republic
Popis výsledku v původním jazyce
This article uses a sensitivity analysis to test the importance of factors that influence the profit of a typical manufacturing plant operating in the baking industry in the Czech Republic. The factors tested include the selling price and the quantity of products sold, as well as the purchase price of the items with the greatest cost impact, such as flour, power supplies and fuel. A sensitivity analysis was performed for the three most important products (a loaf of bread, a roll, and a bun) of a bakery operating in the Czech Republic while considering the revenue figures resulting from the sales of these products from 2009 to 2015. The sensitivity analysis results indicate that the factor with the greatest impact on profit for all three products is the selling price; the factor with the next largest impact is the purchase price of flour.
Název v anglickém jazyce
Sensitivity analysisof profit of a bakery operating in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
This article uses a sensitivity analysis to test the importance of factors that influence the profit of a typical manufacturing plant operating in the baking industry in the Czech Republic. The factors tested include the selling price and the quantity of products sold, as well as the purchase price of the items with the greatest cost impact, such as flour, power supplies and fuel. A sensitivity analysis was performed for the three most important products (a loaf of bread, a roll, and a bun) of a bakery operating in the Czech Republic while considering the revenue figures resulting from the sales of these products from 2009 to 2015. The sensitivity analysis results indicate that the factor with the greatest impact on profit for all three products is the selling price; the factor with the next largest impact is the purchase price of flour.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for market use 2017
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1122-1131
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000492966900156