PŘENOSITELNOST MOBILNÍCH ČÍSEL V ČR A JEJÍ VLIV NA TRŽNÍ KONCENTRACI A KONKURENČNÍ POSTAVENÍ JEDNOTLIVÝCH SÍŤOVÝCH OPERÁTORŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A73479" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:73479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PŘENOSITELNOST MOBILNÍCH ČÍSEL V ČR A JEJÍ VLIV NA TRŽNÍ KONCENTRACI A KONKURENČNÍ POSTAVENÍ JEDNOTLIVÝCH SÍŤOVÝCH OPERÁTORŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vlivem zavedení přenositelnosti mobilních čísel (MNP) na český telekomunikační trh z pohledu konkurenčního postavení tří nejvýznamnějších mobilních operátorů v České republice. Hlavním cílem příspěvku je vyhodnocení vlivu MNP na koncentraci trhu mobilních služeb v České republice. Vlastní analýza konkurenčního prostředí je provedena na základě HHI. Pro výpočet potřebných tržních podílů jednotlivých firem v odvětví bylo využito celkových počtů aktivních SIM karet prezentovaných jednotlivými společnostmi, které odráží současnou situaci na trhu mobilních služeb. K nalezení odpovědi na otázku, zda mělo zavedení MNP vliv na konkurenční prostředí ve sledovaném odvětví, byly HHI následně přepočteny s využitím stejné veličiny, avšak počty SIM karet byly poníženy případně navýšeny o přenesená čísla. Analýza vývoje sledovaného ukazatele byla provedena za pomoci základních charakteristik časových řad a indexní analýzy.
Název v anglickém jazyce
MOBILE NUMBER PORTABLITY IN THE CZECH REPUBLIC AND ITS IMPACT ON MARKET CONCENTRATION AND COMPETITIVE POSITION OF INDIVIDUAL OPERATORS
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the introduction of mobile number portability (MNP) and its influence on the Czech telecommunications market in terms of the competitive position of the three major mobile operators in the Czech Republic. The main aim of this paper is to evaluate the impact of MNP on the concentration of the mobile services market in the Czech Republic from 2006 to 2012. The analysis of the competitive environment is made based on HHI. In order to calculate the necessary market share of individual companies in the industry, the total number of active SIM cards presented by individual companies was used, which reflects the current situation in the mobile services market. To answer the question of whether the introduction of the MNP had an impact on the competitive environment in the observed sector, the HHI was subsequently recalculated using the same parameters, but the numbers of SIM cards were lowered or increased by the ported numbers. The development of the observed indicator from 2006 to the
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D. Faculty of Economics and Administration
ISSN
1211-555X
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
87-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85021086330