Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Interpretation of HH-Index Output Value When Used As Mobile Market Competitiveness Indicator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00234537" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00234537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Interpretation of HH-Index Output Value When Used As Mobile Market Competitiveness Indicator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to prove that the Herfindahl-Hirschman Index (HHI), which is widely used to describe the concentration of a given market, may not be a good competitiveness indicator as many authors assume when dealing with a mobile market. This paper shows that even if the HHI formula itself is not in doubt, but when used for a market which meets two basic criteria: it is regulated and has limited resources (the frequencies used to provide mobile service are not infinite, which implies the limitation onthe number of firms in the segment), its result can be misleading. In a market segment, where the two previously mentioned conditions are met, the interpretation of an HHI output value is almost known in advance. According to the current interpretationof an HHI output value, no mobile market in the world is highly competitive, which elicits some questions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Interpretation of HH-Index Output Value When Used As Mobile Market Competitiveness Indicator

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to prove that the Herfindahl-Hirschman Index (HHI), which is widely used to describe the concentration of a given market, may not be a good competitiveness indicator as many authors assume when dealing with a mobile market. This paper shows that even if the HHI formula itself is not in doubt, but when used for a market which meets two basic criteria: it is regulated and has limited resources (the frequencies used to provide mobile service are not infinite, which implies the limitation onthe number of firms in the segment), its result can be misleading. In a market segment, where the two previously mentioned conditions are met, the interpretation of an HHI output value is almost known in advance. According to the current interpretationof an HHI output value, no mobile market in the world is highly competitive, which elicits some questions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Business and Management

  • ISSN

    1833-3850

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    48-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus