Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The quality of organic market data: providing data that is both fit for use and convenient

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A73538" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:73538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13165-016-0147-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s13165-016-0147-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13165-016-0147-5" target="_blank" >10.1007/s13165-016-0147-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The quality of organic market data: providing data that is both fit for use and convenient

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to identify whether the commonly used quality attributes are appropriate from the perspective of end users of organic market data. A further aim is to assess whether the data quality needs of end users are being met by the existing data. The results of two surveys carried out in Europe, one of data collectors and one of end users, are presented. Correlation analysis and principal component analysis were used to investigate the relationship between users perceptions of the data quality attributes and their overall perceptions of data quality. The findings suggest that data quality checks do help to improve the quality of data as perceived by end users but that people will use whatever data they can get, even if it has poor quality.

  • Název v anglickém jazyce

    The quality of organic market data: providing data that is both fit for use and convenient

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to identify whether the commonly used quality attributes are appropriate from the perspective of end users of organic market data. A further aim is to assess whether the data quality needs of end users are being met by the existing data. The results of two surveys carried out in Europe, one of data collectors and one of end users, are presented. Correlation analysis and principal component analysis were used to investigate the relationship between users perceptions of the data quality attributes and their overall perceptions of data quality. The findings suggest that data quality checks do help to improve the quality of data as perceived by end users but that people will use whatever data they can get, even if it has poor quality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E13040" target="_blank" >7E13040: Data network for better European organic market information</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Organic Agriculture

  • ISSN

    1879-4238

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    141-152

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019687371