Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Education and Behavior of High School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A76034" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:76034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Education and Behavior of High School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with environmental education and behavior in the field of environmental protection among high school students. It compares the knowledge and behavior of students in a study program that incorporates the subject of environmental education at a selected high school and in a study program that does not. A general hypothesis was formulated implying that there is dependence between knowledge and appropriate activity (behavior). Although the dependence has been statistically proven, it should be noted that the statistical dependence has been demonstrated as medium. The results were summarized, evaluated and on their basis recommendations for the possibility of incorporating environmental education as a separate subject at schools were given, emphasizing the importance of the environment and thereby enhancing student is communication with their friends and family about this issue.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Education and Behavior of High School Students

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with environmental education and behavior in the field of environmental protection among high school students. It compares the knowledge and behavior of students in a study program that incorporates the subject of environmental education at a selected high school and in a study program that does not. A general hypothesis was formulated implying that there is dependence between knowledge and appropriate activity (behavior). Although the dependence has been statistically proven, it should be noted that the statistical dependence has been demonstrated as medium. The results were summarized, evaluated and on their basis recommendations for the possibility of incorporating environmental education as a separate subject at schools were given, emphasizing the importance of the environment and thereby enhancing student is communication with their friends and family about this issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    498-505

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    ČZU Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600060