Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating a Database of Peonies and Its Use for Teaching IT Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A76237" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:76237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2017.090205" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/aol.2017.090205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2017.090205" target="_blank" >10.7160/aol.2017.090205</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Creating a Database of Peonies and Its Use for Teaching IT Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to describe one of the possible ways of making IT courses more interesting through collecting practical field data and a subsequent creation of databases. Since the establishment of a specialized peony garden near Prague in 2008, details of the origin of acquired plants and of their cultivation under local conditions have been continuously recorded. The data resulting from the peony research are used as support for our IT courses. They are used in practical modelling of a relational database and in creating student projects focused on responsive web designs. The peonies data make the IT courses more attractive and stimulating for students. Literature survey of the peony research publications and our own data obtained from the peony garden revealed some of the main problems in cultivating and identification of peonies. Herbaceous peonies are widespread perennials. Mostly historical varieties of Paeonia lactiflora are cultivated. However, these plants have long and weak stems,

  • Název v anglickém jazyce

    Creating a Database of Peonies and Its Use for Teaching IT Courses

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to describe one of the possible ways of making IT courses more interesting through collecting practical field data and a subsequent creation of databases. Since the establishment of a specialized peony garden near Prague in 2008, details of the origin of acquired plants and of their cultivation under local conditions have been continuously recorded. The data resulting from the peony research are used as support for our IT courses. They are used in practical modelling of a relational database and in creating student projects focused on responsive web designs. The peonies data make the IT courses more attractive and stimulating for students. Literature survey of the peony research publications and our own data obtained from the peony garden revealed some of the main problems in cultivating and identification of peonies. Herbaceous peonies are widespread perennials. Mostly historical varieties of Paeonia lactiflora are cultivated. However, these plants have long and weak stems,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    59-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021255546