EFFECTIVENESS OF OBTAINING THE STUDY INFORMATION BY STUDENTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3AN0000076" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:N0000076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EFFECTIVENESS OF OBTAINING THE STUDY INFORMATION BY STUDENTS
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to assess how the students obtain the information about studies in the most convenient way and to find out what is the role of social media in this process. Primary survey asked 110 university students about their preferences. We focused on the role of social media. The results show that despite that the most often students find the information at official faculty s internet pages, the most convenient way of searching the information is on Facebook in students groups of and sending the messages to official Facebook page of faculty. It can be recommended to the universities study departments to foster the communication with students also via social media. Message there can reach broader public and help to mitigate the occurrence of misinformation, especially in Facebook students groups.
Název v anglickém jazyce
EFFECTIVENESS OF OBTAINING THE STUDY INFORMATION BY STUDENTS
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to assess how the students obtain the information about studies in the most convenient way and to find out what is the role of social media in this process. Primary survey asked 110 university students about their preferences. We focused on the role of social media. The results show that despite that the most often students find the information at official faculty s internet pages, the most convenient way of searching the information is on Facebook in students groups of and sending the messages to official Facebook page of faculty. It can be recommended to the universities study departments to foster the communication with students also via social media. Message there can reach broader public and help to mitigate the occurrence of misinformation, especially in Facebook students groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE)
ISBN
—
ISSN
2336-744X
e-ISSN
2336-744X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
311-317
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague, Czech Republic
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 6. 3017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000409038600039