Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Once bad professor always bad? An Application of Markov chain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A76589" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:76589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Once bad professor always bad? An Application of Markov chain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many Higher education institutions (HEIs) use internal evaluation systems to capture students perception of the teaching quality. These evaluations are generally used for solving teaching related problems, as well as for hiring and/or promoting activities. However, the HEIs authorities should consider several aspects directly related to these evaluations, such as different students and HEIs objectives and high volatility in the evaluation. In this article, we construct a Markovian model to analyze professors performance in the context of the SED 2,0 evaluation system used at La Salle University Mexico. The objective is to find out how professors performance can evolve over time. The model is based on 1,179 distinctive course evaluations in Management study program from the period December 2010 to December 2017. The results indicate that the lowest evaluated professors are more likely to remain within the lowest evaluated in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Once bad professor always bad? An Application of Markov chain

  • Popis výsledku anglicky

    Many Higher education institutions (HEIs) use internal evaluation systems to capture students perception of the teaching quality. These evaluations are generally used for solving teaching related problems, as well as for hiring and/or promoting activities. However, the HEIs authorities should consider several aspects directly related to these evaluations, such as different students and HEIs objectives and high volatility in the evaluation. In this article, we construct a Markovian model to analyze professors performance in the context of the SED 2,0 evaluation system used at La Salle University Mexico. The objective is to find out how professors performance can evolve over time. The model is based on 1,179 distinctive course evaluations in Management study program from the period December 2010 to December 2017. The results indicate that the lowest evaluated professors are more likely to remain within the lowest evaluated in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education, 15th International conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    96-104

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku