Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHING OF INTERNATIONAL ACCOUNTING STANDARDS IFRS AT THE UNIVERSITY LEVEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A76777" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:76777 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    TEACHING OF INTERNATIONAL ACCOUNTING STANDARDS IFRS AT THE UNIVERSITY LEVEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The worldwide importance of the International Financial Reporting Standards (IFRS) in the area of accounting harmonization confirms the relevance of teaching IFRS in accounting education. The paper assesses the merits of teaching IFRS in general and in the Czech University of Life Sciences Prague (CULS) and presents the results of the questionnaire survey conducted amongst the masters program students of Business Administration field. The results show that most students regard the subject FRS Accounting, as being of medium difficulty and its information load as appropriate. Students express a desire for the lessons to be more practical. Statistical evaluation of the results did not prove a correlation between the difficulty of the taught material and its information load on one hand and the students work experience, gender or age on the other. In the end, the authors outline the possible focus of teaching IFRS at CULS in the following years.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHING OF INTERNATIONAL ACCOUNTING STANDARDS IFRS AT THE UNIVERSITY LEVEL

  • Popis výsledku anglicky

    The worldwide importance of the International Financial Reporting Standards (IFRS) in the area of accounting harmonization confirms the relevance of teaching IFRS in accounting education. The paper assesses the merits of teaching IFRS in general and in the Czech University of Life Sciences Prague (CULS) and presents the results of the questionnaire survey conducted amongst the masters program students of Business Administration field. The results show that most students regard the subject FRS Accounting, as being of medium difficulty and its information load as appropriate. Students express a desire for the lessons to be more practical. Statistical evaluation of the results did not prove a correlation between the difficulty of the taught material and its information load on one hand and the students work experience, gender or age on the other. In the end, the authors outline the possible focus of teaching IFRS at CULS in the following years.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    366-372

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300046