Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Full-time or combined studies: Different personalities in different study modes?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77019" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77019 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41320/18:77019

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Full-time or combined studies: Different personalities in different study modes?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines the particularities of differences in some personality traits of students with regard to their study programme. A descriptive survey research was conducted from November 2017 to February 2018. The questionnaires (EPI and SVF78) were administered to 109 undergraduate students studying in full-time (N=60) or in part-time (N=49) mode of study. The findings indicate that there exist differences between the groups of part-time and full-time students, in the use of stress coping strategies, especially regarding the use of the positive triad: situation control, reaction control and positive self-instruction. We found significant differences also in the use of the coping strategy need for social support and in the level of neuroticism in compared groups. The interpretation of these results and further research questions are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Full-time or combined studies: Different personalities in different study modes?

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines the particularities of differences in some personality traits of students with regard to their study programme. A descriptive survey research was conducted from November 2017 to February 2018. The questionnaires (EPI and SVF78) were administered to 109 undergraduate students studying in full-time (N=60) or in part-time (N=49) mode of study. The findings indicate that there exist differences between the groups of part-time and full-time students, in the use of stress coping strategies, especially regarding the use of the positive triad: situation control, reaction control and positive self-instruction. We found significant differences also in the use of the coping strategy need for social support and in the level of neuroticism in compared groups. The interpretation of these results and further research questions are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    125-131

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences, Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha, CULS

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku