Full-time or combined studies: Different personalities in different study modes?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77019" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77019 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41320/18:77019
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Full-time or combined studies: Different personalities in different study modes?
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines the particularities of differences in some personality traits of students with regard to their study programme. A descriptive survey research was conducted from November 2017 to February 2018. The questionnaires (EPI and SVF78) were administered to 109 undergraduate students studying in full-time (N=60) or in part-time (N=49) mode of study. The findings indicate that there exist differences between the groups of part-time and full-time students, in the use of stress coping strategies, especially regarding the use of the positive triad: situation control, reaction control and positive self-instruction. We found significant differences also in the use of the coping strategy need for social support and in the level of neuroticism in compared groups. The interpretation of these results and further research questions are discussed.
Název v anglickém jazyce
Full-time or combined studies: Different personalities in different study modes?
Popis výsledku anglicky
This study examines the particularities of differences in some personality traits of students with regard to their study programme. A descriptive survey research was conducted from November 2017 to February 2018. The questionnaires (EPI and SVF78) were administered to 109 undergraduate students studying in full-time (N=60) or in part-time (N=49) mode of study. The findings indicate that there exist differences between the groups of part-time and full-time students, in the use of stress coping strategies, especially regarding the use of the positive triad: situation control, reaction control and positive self-instruction. We found significant differences also in the use of the coping strategy need for social support and in the level of neuroticism in compared groups. The interpretation of these results and further research questions are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ERIE 2018
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
125-131
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences, Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha, CULS
Datum konání akce
7. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—