Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of the Fair Trade concept in the consciousness of generation Y in selected regions of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77382" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of the Fair Trade concept in the consciousness of generation Y in selected regions of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Generation Y is a young generation born in the 1980s and 1990s. Now it is a generation in productive age that starts to accumulate financial funds. Generation Y is familiar with the technical progress of last 20 years and generation Y is interested in modern trends in technologies. This document deals with the interest of the generation Y in Fair Trade production. The research was made through questionnaire. The research sample was selected by quota selection by Czech Statistical Office. Data were analysed by descriptive statistics and chi square test. The survey was completed by 840 respondents aged 15-34. Almost half of respondents are familiar with Fair Trade. Most respondents with no awareness about Fair Trade are in the 15 to 19 age group. Almost half of respondents buy Fair Trade products, 7% of all respondents often. More than 30% of respondents are not interested in Fair Trade, and they do not even plan to buy them in the future for trying.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the Fair Trade concept in the consciousness of generation Y in selected regions of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Generation Y is a young generation born in the 1980s and 1990s. Now it is a generation in productive age that starts to accumulate financial funds. Generation Y is familiar with the technical progress of last 20 years and generation Y is interested in modern trends in technologies. This document deals with the interest of the generation Y in Fair Trade production. The research was made through questionnaire. The research sample was selected by quota selection by Czech Statistical Office. Data were analysed by descriptive statistics and chi square test. The survey was completed by 840 respondents aged 15-34. Almost half of respondents are familiar with Fair Trade. Most respondents with no awareness about Fair Trade are in the 15 to 19 age group. Almost half of respondents buy Fair Trade products, 7% of all respondents often. More than 30% of respondents are not interested in Fair Trade, and they do not even plan to buy them in the future for trying.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian perspectives XXVII: Food Safety - Food Security, Proceedings of the 27th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2890-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    196-202

  • Název nakladatele

    Czech university of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    19. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku