Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer preferences and attitudes of the young generation to the business concept of Fair Trade in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68314" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer preferences and attitudes of the young generation to the business concept of Fair Trade in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The business concept of Fair Trade is a trading method that does not emphasise commonly compared price parameters of products. Its aim is to support the chance of manufacturers from third world countries to obtain a fair proportion of the profit and sources for a dignified life. The idea of Fair Trade includes a wide range of social and labour regulations, environmental standards and certification systems, which are based on the principles of voluntariness, ethical consumption and solidarity. The subject of this article is based on the study of literary sources, analysis of selected statistical indicators and our own primary research to discuss consumer preferences and attitudes of young people from the age of 15 to 35 to the monitored area. The data were obtained by quantitative research using a questionnaire survey among respondents (n = 614) from the age of 15 to 35. This age range was chosen on the basis of existing international research results. Basic statistical methods will be

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer preferences and attitudes of the young generation to the business concept of Fair Trade in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The business concept of Fair Trade is a trading method that does not emphasise commonly compared price parameters of products. Its aim is to support the chance of manufacturers from third world countries to obtain a fair proportion of the profit and sources for a dignified life. The idea of Fair Trade includes a wide range of social and labour regulations, environmental standards and certification systems, which are based on the principles of voluntariness, ethical consumption and solidarity. The subject of this article is based on the study of literary sources, analysis of selected statistical indicators and our own primary research to discuss consumer preferences and attitudes of young people from the age of 15 to 35 to the monitored area. The data were obtained by quantitative research using a questionnaire survey among respondents (n = 614) from the age of 15 to 35. This age range was chosen on the basis of existing international research results. Basic statistical methods will be

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives XXIV. ? Global Agribusiness and Rural Economy

  • ISBN

    978-80-213-2581-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    308-315

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku