Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONSUMER PREFERENCES OF GENERATION Y IN RELATION TO THE FAIR TRADE CONCEPT IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A77403" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:77403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONSUMER PREFERENCES OF GENERATION Y IN RELATION TO THE FAIR TRADE CONCEPT IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Fair Trade which is currently getting more and more into the consumers mind is primarily based on the creation of partnerships between producers on the one side and consumers on the other side. The business concept of Fair Trade is a trading method that does not emphasise commonly compared price parameters of products. The aim of the paper discusses the topics of the commercial concept of the Fair Trade. Data was obtained using the quantitative research using questionnaire data collection techniques among respondents (n = 840) in the age group 15 to 34 years. The results showed that the attitude of the younger population between the ages of 15-34 to the business concept of Fair Trade is quite positive.

  • Název v anglickém jazyce

    CONSUMER PREFERENCES OF GENERATION Y IN RELATION TO THE FAIR TRADE CONCEPT IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The Fair Trade which is currently getting more and more into the consumers mind is primarily based on the creation of partnerships between producers on the one side and consumers on the other side. The business concept of Fair Trade is a trading method that does not emphasise commonly compared price parameters of products. The aim of the paper discusses the topics of the commercial concept of the Fair Trade. Data was obtained using the quantitative research using questionnaire data collection techniques among respondents (n = 840) in the age group 15 to 34 years. The results showed that the attitude of the younger population between the ages of 15-34 to the business concept of Fair Trade is quite positive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15th Annual International Scientific Conference on Marketing Identity - Digital Mirrors

  • ISBN

    978-80-8105-984-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    451-460

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia

  • Místo vydání

    Smolenice

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    6. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000467818300044