CONSUMER PREFERENCES OF GENERATION Y IN RELATION TO THE FAIR TRADE CONCEPT IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A77403" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:77403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CONSUMER PREFERENCES OF GENERATION Y IN RELATION TO THE FAIR TRADE CONCEPT IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
The Fair Trade which is currently getting more and more into the consumers mind is primarily based on the creation of partnerships between producers on the one side and consumers on the other side. The business concept of Fair Trade is a trading method that does not emphasise commonly compared price parameters of products. The aim of the paper discusses the topics of the commercial concept of the Fair Trade. Data was obtained using the quantitative research using questionnaire data collection techniques among respondents (n = 840) in the age group 15 to 34 years. The results showed that the attitude of the younger population between the ages of 15-34 to the business concept of Fair Trade is quite positive.
Název v anglickém jazyce
CONSUMER PREFERENCES OF GENERATION Y IN RELATION TO THE FAIR TRADE CONCEPT IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
The Fair Trade which is currently getting more and more into the consumers mind is primarily based on the creation of partnerships between producers on the one side and consumers on the other side. The business concept of Fair Trade is a trading method that does not emphasise commonly compared price parameters of products. The aim of the paper discusses the topics of the commercial concept of the Fair Trade. Data was obtained using the quantitative research using questionnaire data collection techniques among respondents (n = 840) in the age group 15 to 34 years. The results showed that the attitude of the younger population between the ages of 15-34 to the business concept of Fair Trade is quite positive.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15th Annual International Scientific Conference on Marketing Identity - Digital Mirrors
ISBN
978-80-8105-984-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
451-460
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia
Místo vydání
Smolenice
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
6. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467818300044