Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CAN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ADAPT TO STUDENTS´ PREFERENCES? A CASE STUDY AT THE CZECH STATE UNIVERSITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79387" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dx.doi.org/10.24874/IJQR13.03-14" target="_blank" >https://dx.doi.org/10.24874/IJQR13.03-14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24874/IJQR13.03-14" target="_blank" >10.24874/IJQR13.03-14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CAN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ADAPT TO STUDENTS´ PREFERENCES? A CASE STUDY AT THE CZECH STATE UNIVERSITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education institutions and their activities belong to the service sector, and it is therefore even more important to use marketing tools in the current competitive environment to meet the demands and needs of current and potential students. The article aims to identify students reasons to study at a university and to evaluate students preferences according to the demands placed on higher education institutions. The data were obtained using the questionnaire technique (n = 293) and evaluated by descriptive (x2 test, absolute and relative frequencies) and multivariate statistics (factor analysis). The results have shown that there is a statistical dependence between gender, age and reasons for studying at the university and the reasons can be categorised into personal preferences versus environment preferences. Case study findings can help higher education institutions to adapt their marketing activities to attract potential students as well as to retain the existing ones and to better understa

  • Název v anglickém jazyce

    CAN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ADAPT TO STUDENTS´ PREFERENCES? A CASE STUDY AT THE CZECH STATE UNIVERSITY

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education institutions and their activities belong to the service sector, and it is therefore even more important to use marketing tools in the current competitive environment to meet the demands and needs of current and potential students. The article aims to identify students reasons to study at a university and to evaluate students preferences according to the demands placed on higher education institutions. The data were obtained using the questionnaire technique (n = 293) and evaluated by descriptive (x2 test, absolute and relative frequencies) and multivariate statistics (factor analysis). The results have shown that there is a statistical dependence between gender, age and reasons for studying at the university and the reasons can be categorised into personal preferences versus environment preferences. Case study findings can help higher education institutions to adapt their marketing activities to attract potential students as well as to retain the existing ones and to better understa

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Quality Research

  • ISSN

    1800-7473

  • e-ISSN

    1800-7473

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    721-734

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074502899