Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ALTERNATIVE FOOD NETWORKS AS A TOOL INFLUENCING YOUNG CONSUMERS’ PURCHASING DECISION-MAKING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79813" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ALTERNATIVE FOOD NETWORKS AS A TOOL INFLUENCING YOUNG CONSUMERS’ PURCHASING DECISION-MAKING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the current topics, already often discussed, is the issue of consumption and consumer lifestyle in economically advanced countries. Alternative ways of buying food are another form of realization of food purchases that are carried through alternative food networks. Some consumers see this way of buying as an opportunity to express their ethical and life attitudes. Young people are susceptible to environmental problems and in many cases are looking for ways to define or to make difference in society. The younger generation should be interesting for retail dealers. In the future, it will be them who will, through their consumer preferences, lead the food market demand. In todays dynamically developing world, young people are interested in everything new and it is them who can change attitudes to everything new and alternative in many aspects of everyday life. The aim of this article is to evaluate young peoples (aged 15 - 34) general awareness about alternative food networks in and to

  • Název v anglickém jazyce

    ALTERNATIVE FOOD NETWORKS AS A TOOL INFLUENCING YOUNG CONSUMERS’ PURCHASING DECISION-MAKING

  • Popis výsledku anglicky

    One of the current topics, already often discussed, is the issue of consumption and consumer lifestyle in economically advanced countries. Alternative ways of buying food are another form of realization of food purchases that are carried through alternative food networks. Some consumers see this way of buying as an opportunity to express their ethical and life attitudes. Young people are susceptible to environmental problems and in many cases are looking for ways to define or to make difference in society. The younger generation should be interesting for retail dealers. In the future, it will be them who will, through their consumer preferences, lead the food market demand. In todays dynamically developing world, young people are interested in everything new and it is them who can change attitudes to everything new and alternative in many aspects of everyday life. The aim of this article is to evaluate young peoples (aged 15 - 34) general awareness about alternative food networks in and to

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 28th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVIII. Business Scale in Relation to Economics

  • ISBN

    978-80-213-2973-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    166-174

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku