Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Role of Siblings in Perception of Academic Self-Efficacy and Social Support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A80813" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:80813 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/19:10407342

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/278/182" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/278/182</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2019.120403" target="_blank" >10.7160/eriesj.2019.120403</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Role of Siblings in Perception of Academic Self-Efficacy and Social Support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An educational efficiency of an individual is strongly and bidirectionally connected with selfperception determined by the unique family system and overall sense of social wellbeing. The role of parents is obvious and both theoretically and empirically wellresearched. Nevertheless, academic self efficacy may be significantly affected also by siblings, whose role is neglected by theory and research. Our research deals with various specifics of siblings constellations and their impact on selected dimensions of academic selfefficacy (perception of school success, efficiency, educational dispositions, and ambitions). Our findings proved differences in all observed categories and indicate relative better academic selfefficacy (compared with a sibling) by females and respondents with a brother. Similarly, higher level of academic selfefficacy was detected by older siblings and respondents with a longer age-distance between them and their siblings. Moreover, the research points out the siblings related spe

  • Název v anglickém jazyce

    A Role of Siblings in Perception of Academic Self-Efficacy and Social Support

  • Popis výsledku anglicky

    An educational efficiency of an individual is strongly and bidirectionally connected with selfperception determined by the unique family system and overall sense of social wellbeing. The role of parents is obvious and both theoretically and empirically wellresearched. Nevertheless, academic self efficacy may be significantly affected also by siblings, whose role is neglected by theory and research. Our research deals with various specifics of siblings constellations and their impact on selected dimensions of academic selfefficacy (perception of school success, efficiency, educational dispositions, and ambitions). Our findings proved differences in all observed categories and indicate relative better academic selfefficacy (compared with a sibling) by females and respondents with a brother. Similarly, higher level of academic selfefficacy was detected by older siblings and respondents with a longer age-distance between them and their siblings. Moreover, the research points out the siblings related spe

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

    2336-2375

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    126-134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078834197