Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constellations of siblings and their impact on education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A81143" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:81143 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41210/19:81143 RIV/61384399:31110/19:00055078

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Constellations of siblings and their impact on education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Family is a primary socialization group that significantly affects the psychological development of an individual. Many theoretical approaches deal with the role of parents, sometimes underestimating the significance of siblings in a family dynamic. Despite having similar biological determination and socialization environment in early childhood, personalities of siblings are often remarkably different. Our paper deals with theoretical explanations of these differences and their impact on education. A crosssectional pilot study aims at an academic selfefficacy that is observed via a perceived level of school assessment, a learning potential, an effort in the process of learning and a level of aspirations. Our findings demonstrate significant differences in gender and a family order. Conclusions are applicable in educational theory as well as in praxis of educational counselling with an intention to support equal opportunities in education and professional development.

  • Název v anglickém jazyce

    Constellations of siblings and their impact on education

  • Popis výsledku anglicky

    Family is a primary socialization group that significantly affects the psychological development of an individual. Many theoretical approaches deal with the role of parents, sometimes underestimating the significance of siblings in a family dynamic. Despite having similar biological determination and socialization environment in early childhood, personalities of siblings are often remarkably different. Our paper deals with theoretical explanations of these differences and their impact on education. A crosssectional pilot study aims at an academic selfefficacy that is observed via a perceived level of school assessment, a learning potential, an effort in the process of learning and a level of aspirations. Our findings demonstrate significant differences in gender and a family order. Conclusions are applicable in educational theory as well as in praxis of educational counselling with an intention to support equal opportunities in education and professional development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    129-135

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Praha, Suchdol

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500017