Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MARKETING STRATEGIES AT FARMERS’ MARKETS IN CONNECTION WITH THE PURCHASE OF FISH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3AN0000114" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:N0000114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MARKETING STRATEGIES AT FARMERS’ MARKETS IN CONNECTION WITH THE PURCHASE OF FISH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The popularity of farmers markets in recent years is increasing. For small farmers, who are currently under the pressure of multinational food companies, farmers markets are a so called Short Supply Chain, which allows for the sale of goods without a middleman. Although the fish consumption increased by 6,3 percent to 5,4 kg per person, it is only a seasonal increase, which is due to the tradition of buying carp on Christmas. Farmers markets provide direct contact with the customer and allow for sales outside the Christmas holidays. As indicated by previous research, farmers markets are places where there is direct contact with the customer and the seller gains the ability to communicate and to capture changing customer preferences in purchase behavior. This is potentially a very interesting channel of sales that, with the right marketing strategy, can allow producers (sellers) to increase sales directly to customers.

  • Název v anglickém jazyce

    MARKETING STRATEGIES AT FARMERS’ MARKETS IN CONNECTION WITH THE PURCHASE OF FISH

  • Popis výsledku anglicky

    The popularity of farmers markets in recent years is increasing. For small farmers, who are currently under the pressure of multinational food companies, farmers markets are a so called Short Supply Chain, which allows for the sale of goods without a middleman. Although the fish consumption increased by 6,3 percent to 5,4 kg per person, it is only a seasonal increase, which is due to the tradition of buying carp on Christmas. Farmers markets provide direct contact with the customer and allow for sales outside the Christmas holidays. As indicated by previous research, farmers markets are places where there is direct contact with the customer and the seller gains the ability to communicate and to capture changing customer preferences in purchase behavior. This is potentially a very interesting channel of sales that, with the right marketing strategy, can allow producers (sellers) to increase sales directly to customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV057" target="_blank" >DG18P02OVV057: Kulturní tradice českého rybářství ve světle jejího využití v cestovním ruchu a krajinotvorbě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 28th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVIII. Business Scale in Relation to Economics

  • ISBN

  • ISSN

    2464-4781

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    121-128

  • Název nakladatele

    Czech Univerzity of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague, Czech republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku