Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Value Proposition Canvas: Identification of Pains, Gains and Customer Jobs at Farmers' Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A69568" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:69568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Value Proposition Canvas: Identification of Pains, Gains and Customer Jobs at Farmers' Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the research is to identify the factors of business model that form Value Proposition of farmers' market customers in the areas of (1) Products/Services, (2) Gain Creators and (3) Pain Relievers. The examined factor areas are based on the creation of a Value Proposition Canvas. Primary data were acquired through the method of questionnaire survey with 217 customers shopping at the farmer's market. The questionnaire was distributed in person. The most important Customer Jobs are identified asstocking up on fresh and healthy food and feeling good about the purchases; the most important Gain Creators are fresh and healthy food and the most important Pains are higher prices and inconvenient opening hours. Its results are five general recommendations for market sellers and organizers. It was also found that farmers' market customers made personal benefits a greater priority, much more than factors with a wider social scope.

  • Název v anglickém jazyce

    Value Proposition Canvas: Identification of Pains, Gains and Customer Jobs at Farmers' Markets

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the research is to identify the factors of business model that form Value Proposition of farmers' market customers in the areas of (1) Products/Services, (2) Gain Creators and (3) Pain Relievers. The examined factor areas are based on the creation of a Value Proposition Canvas. Primary data were acquired through the method of questionnaire survey with 217 customers shopping at the farmer's market. The questionnaire was distributed in person. The most important Customer Jobs are identified asstocking up on fresh and healthy food and feeling good about the purchases; the most important Gain Creators are fresh and healthy food and the most important Pains are higher prices and inconvenient opening hours. Its results are five general recommendations for market sellers and organizers. It was also found that farmers' market customers made personal benefits a greater priority, much more than factors with a wider social scope.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    123-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus