Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shopping tourism with a focus on the clothing industry in relation to globalization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84632" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2021/03/shsconf_glob20_06030/shsconf_glob20_06030.html" target="_blank" >https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2021/03/shsconf_glob20_06030/shsconf_glob20_06030.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20219206030" target="_blank" >10.1051/shsconf/20219206030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shopping tourism with a focus on the clothing industry in relation to globalization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research background: The paper deals with the connections between international tourism and shopping, and therefore the purchase of clothing in relation to consumers. In the last few years, shopping has become one of the factors determining tourists decisions about choosing a travel destination. One third of tourists have ever travelled just to buy clothes abroad. Such behaviour offers enormous economic potential for companies and the state economy. Shopping tourism is an integral part of globalization. Purpose of the article: The articles aim is to characterize the elements of consumer behaviour in the framework of shopping tourism when buying clothing products. In addition to consumer preferences, the aim is to characterize the main types of clothing products that travellers are interested in and the impact of this consumer behaviour on the globalization. Methods: A questionnaire is compiled on the basis of stated hypotheses. The results will be evaluated using appropriate statistical methods

  • Název v anglickém jazyce

    Shopping tourism with a focus on the clothing industry in relation to globalization

  • Popis výsledku anglicky

    Research background: The paper deals with the connections between international tourism and shopping, and therefore the purchase of clothing in relation to consumers. In the last few years, shopping has become one of the factors determining tourists decisions about choosing a travel destination. One third of tourists have ever travelled just to buy clothes abroad. Such behaviour offers enormous economic potential for companies and the state economy. Shopping tourism is an integral part of globalization. Purpose of the article: The articles aim is to characterize the elements of consumer behaviour in the framework of shopping tourism when buying clothing products. In addition to consumer preferences, the aim is to characterize the main types of clothing products that travellers are interested in and the impact of this consumer behaviour on the globalization. Methods: A questionnaire is compiled on the basis of stated hypotheses. The results will be evaluated using appropriate statistical methods

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020

  • ISBN

  • ISSN

    2261-2424

  • e-ISSN

    2261-2424

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    0-0

  • Název nakladatele

    UNIVERSITY OF ZILINA, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics

  • Místo vydání

    Zilina, Slovak Republic

  • Místo konání akce

    Zilina, Slovak Republic

  • Datum konání akce

    21. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku