WHERE TO INVEST IN ONLINE MARKETING EDUCATION IN MICRO AND SMALL ENTERPRISES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84741" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/dl/87298?lang=en" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/dl/87298?lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
WHERE TO INVEST IN ONLINE MARKETING EDUCATION IN MICRO AND SMALL ENTERPRISES
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to identify the educational needs of small and medium enterprises SMEs in the field of online marketing. This paper extends a local Czech study via international research Bulgaria, Finland, Hungary, Italy. Primary data was gathered using an electronic questionnaire n = 376 focused on the enterprise side and semi-structured interviews n = 18 with online marketing agencies. Based on a comparison of questionnaire survey results and semi-structured interviews the main problem areas in the effective use of the online marketing tools were identified complexity of the individual tools lack of human resources, time and finance, bad previous experience lack of knowledge and competencies. The research results indicate the definition of recommendations for micro and small enterprises - the main emphasis should be given to create a course that will create specialists for communication with online marketing agencies with the general knowledge of each online marketing tool.
Název v anglickém jazyce
WHERE TO INVEST IN ONLINE MARKETING EDUCATION IN MICRO AND SMALL ENTERPRISES
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to identify the educational needs of small and medium enterprises SMEs in the field of online marketing. This paper extends a local Czech study via international research Bulgaria, Finland, Hungary, Italy. Primary data was gathered using an electronic questionnaire n = 376 focused on the enterprise side and semi-structured interviews n = 18 with online marketing agencies. Based on a comparison of questionnaire survey results and semi-structured interviews the main problem areas in the effective use of the online marketing tools were identified complexity of the individual tools lack of human resources, time and finance, bad previous experience lack of knowledge and competencies. The research results indicate the definition of recommendations for micro and small enterprises - the main emphasis should be given to create a course that will create specialists for communication with online marketing agencies with the general knowledge of each online marketing tool.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
46-53
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—