Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHERE TO INVEST IN ONLINE MARKETING EDUCATION IN MICRO AND SMALL ENTERPRISES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84741" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/dl/87298?lang=en" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/dl/87298?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WHERE TO INVEST IN ONLINE MARKETING EDUCATION IN MICRO AND SMALL ENTERPRISES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify the educational needs of small and medium enterprises SMEs in the field of online marketing. This paper extends a local Czech study via international research Bulgaria, Finland, Hungary, Italy. Primary data was gathered using an electronic questionnaire n = 376 focused on the enterprise side and semi-structured interviews n = 18 with online marketing agencies. Based on a comparison of questionnaire survey results and semi-structured interviews the main problem areas in the effective use of the online marketing tools were identified complexity of the individual tools lack of human resources, time and finance, bad previous experience lack of knowledge and competencies. The research results indicate the definition of recommendations for micro and small enterprises - the main emphasis should be given to create a course that will create specialists for communication with online marketing agencies with the general knowledge of each online marketing tool.

  • Název v anglickém jazyce

    WHERE TO INVEST IN ONLINE MARKETING EDUCATION IN MICRO AND SMALL ENTERPRISES

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify the educational needs of small and medium enterprises SMEs in the field of online marketing. This paper extends a local Czech study via international research Bulgaria, Finland, Hungary, Italy. Primary data was gathered using an electronic questionnaire n = 376 focused on the enterprise side and semi-structured interviews n = 18 with online marketing agencies. Based on a comparison of questionnaire survey results and semi-structured interviews the main problem areas in the effective use of the online marketing tools were identified complexity of the individual tools lack of human resources, time and finance, bad previous experience lack of knowledge and competencies. The research results indicate the definition of recommendations for micro and small enterprises - the main emphasis should be given to create a course that will create specialists for communication with online marketing agencies with the general knowledge of each online marketing tool.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    46-53

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku