Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COVID-19: DISTANCE LEARNING AT FEM CZU PRAGUE FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS (SPRING 2020)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85688" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COVID-19: DISTANCE LEARNING AT FEM CZU PRAGUE FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS (SPRING 2020)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on distance learning during the COVID-19 pandemic at a selected public university. The main objective of this article is to evaluate the advantages and disadvantages of distance learning at the FEM CZU Prague during the first wave of the coronavirus pandemic (spring 2020) from the perspective of students. Primary data were obtained through a quantitative survey (n = 292). The survey showed that distance learning suited students. The main advantages included time savings, flexibility, accessibility, home environment, financial savings, and independence. The main disadvantages included the loss of social contact, loss of direct contact with the teachers, loss of personal presence when explaining the subject matter, and the greater demands placed on their responsibility. The survey also showed that there is a relationship between the overall evaluation of distance learning and the form of study, age, attendance at lectures, and self-evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    COVID-19: DISTANCE LEARNING AT FEM CZU PRAGUE FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS (SPRING 2020)

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on distance learning during the COVID-19 pandemic at a selected public university. The main objective of this article is to evaluate the advantages and disadvantages of distance learning at the FEM CZU Prague during the first wave of the coronavirus pandemic (spring 2020) from the perspective of students. Primary data were obtained through a quantitative survey (n = 292). The survey showed that distance learning suited students. The main advantages included time savings, flexibility, accessibility, home environment, financial savings, and independence. The main disadvantages included the loss of social contact, loss of direct contact with the teachers, loss of personal presence when explaining the subject matter, and the greater demands placed on their responsibility. The survey also showed that there is a relationship between the overall evaluation of distance learning and the form of study, age, attendance at lectures, and self-evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2021

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    22-28

  • Název nakladatele

    ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku