Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COVID-19 DISTANCE LEARNING: A REASON FOR DROPPING OUT?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91240" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-13320-conference-proceedings" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-13320-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COVID-19 DISTANCE LEARNING: A REASON FOR DROPPING OUT?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID 19 pandemic has impacted the form of teaching and learning because the higher education institutions had to switch to the distance form. However, students could not choose this form voluntarily. Therefore, the article focuses on the evaluation of distance learning at the selected university during the first wave of the pandemic. The results confirmed that it is possible to pursue distance learning long-term with the same effectiveness as contact learning. Furthermore, distance learning does not place a greater burden on personal lives of students than did contact learning in the period before the pandemic. Simultaneously students did not tend to drop out and most of them plan to complete their studies by the planned date. The survey also showed that there is a relationship between the overall evaluation of distance learning and its difficulty, the burden on the personal life, the form of assignments, and their quantity and structure.

  • Název v anglickém jazyce

    COVID-19 DISTANCE LEARNING: A REASON FOR DROPPING OUT?

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID 19 pandemic has impacted the form of teaching and learning because the higher education institutions had to switch to the distance form. However, students could not choose this form voluntarily. Therefore, the article focuses on the evaluation of distance learning at the selected university during the first wave of the pandemic. The results confirmed that it is possible to pursue distance learning long-term with the same effectiveness as contact learning. Furthermore, distance learning does not place a greater burden on personal lives of students than did contact learning in the period before the pandemic. Simultaneously students did not tend to drop out and most of them plan to complete their studies by the planned date. The survey also showed that there is a relationship between the overall evaluation of distance learning and its difficulty, the burden on the personal life, the form of assignments, and their quantity and structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    38-44

  • Název nakladatele

    ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku