Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Covid-19´s impact on virtual education: direction for future research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A86929" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:86929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Covid-19´s impact on virtual education: direction for future research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper systematically explores the virtual education domain considering the ongoing Covid19 pandemic. The major aim is to provide information about current key factors in virtual education and reveal gaps for future research. To define the conceptual structure of the virtual education domain, we used bibliometric analysis, together with multiple correspondence analysis and clustering of a bipartite network. The results showed key factors that are addressed in virtual education at the time of the Covid19 pandemic. The analysis also showed three major clusters of key factors in the virtual education domain virtual education factors, virtual education organisation and platform selection. It has also revealed gaps in current research, such as changes in curricula considering virtual education, the role of platform selection, verification of factors identified in this paper (e.g., a meta-analysis of factors that affect virtual education), teachers perspectives on virtual education

  • Název v anglickém jazyce

    Covid-19´s impact on virtual education: direction for future research

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper systematically explores the virtual education domain considering the ongoing Covid19 pandemic. The major aim is to provide information about current key factors in virtual education and reveal gaps for future research. To define the conceptual structure of the virtual education domain, we used bibliometric analysis, together with multiple correspondence analysis and clustering of a bipartite network. The results showed key factors that are addressed in virtual education at the time of the Covid19 pandemic. The analysis also showed three major clusters of key factors in the virtual education domain virtual education factors, virtual education organisation and platform selection. It has also revealed gaps in current research, such as changes in curricula considering virtual education, the role of platform selection, verification of factors identified in this paper (e.g., a meta-analysis of factors that affect virtual education), teachers perspectives on virtual education

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2021

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    134-140

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku