Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A review of the virtual reality applications in education and training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F19%3A10242379" target="_blank" >RIV/61989100:27230/19:10242379 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2019.8765930" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2019.8765930</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2019.8765930" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2019.8765930</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A review of the virtual reality applications in education and training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual reality technologies for supporting teaching and learning have been an academic research topic for decades. In the last five years, major progress have been made and the virtual reality technology is getting closer to being implemented in education. This paper presents an overview of the uses of virtual reality in education, specifically on the Oculus Rift platform. The purpose of this study is to explore the current use of virtual reality to support teaching and learning. The results of the study show what is the distribution of curriculum content in virtual reality applications and what are the best users&apos; rated educational virtual reality applications. (C) 2019 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    A review of the virtual reality applications in education and training

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual reality technologies for supporting teaching and learning have been an academic research topic for decades. In the last five years, major progress have been made and the virtual reality technology is getting closer to being implemented in education. This paper presents an overview of the uses of virtual reality in education, specifically on the Oculus Rift platform. The purpose of this study is to explore the current use of virtual reality to support teaching and learning. The results of the study show what is the distribution of curriculum content in virtual reality applications and what are the best users&apos; rated educational virtual reality applications. (C) 2019 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2019 20th International Carpathian Control Conference, ICCC 2019

  • ISBN

    978-1-72810-701-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    149-152

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Krakov

  • Datum konání akce

    26. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000490570500034