A review of the virtual reality applications in education and training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F19%3A10242379" target="_blank" >RIV/61989100:27230/19:10242379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2019.8765930" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2019.8765930</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2019.8765930" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2019.8765930</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A review of the virtual reality applications in education and training
Popis výsledku v původním jazyce
Virtual reality technologies for supporting teaching and learning have been an academic research topic for decades. In the last five years, major progress have been made and the virtual reality technology is getting closer to being implemented in education. This paper presents an overview of the uses of virtual reality in education, specifically on the Oculus Rift platform. The purpose of this study is to explore the current use of virtual reality to support teaching and learning. The results of the study show what is the distribution of curriculum content in virtual reality applications and what are the best users' rated educational virtual reality applications. (C) 2019 IEEE.
Název v anglickém jazyce
A review of the virtual reality applications in education and training
Popis výsledku anglicky
Virtual reality technologies for supporting teaching and learning have been an academic research topic for decades. In the last five years, major progress have been made and the virtual reality technology is getting closer to being implemented in education. This paper presents an overview of the uses of virtual reality in education, specifically on the Oculus Rift platform. The purpose of this study is to explore the current use of virtual reality to support teaching and learning. The results of the study show what is the distribution of curriculum content in virtual reality applications and what are the best users' rated educational virtual reality applications. (C) 2019 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2019 20th International Carpathian Control Conference, ICCC 2019
ISBN
978-1-72810-701-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
149-152
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Krakov
Datum konání akce
26. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000490570500034