Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students’ Processing of Differently Structured Text Materials Focused on Agricultural Waste Disposal Using Eye-tracking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A88982" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:88982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online.agris.cz/archive/2021/04/08" target="_blank" >https://online.agris.cz/archive/2021/04/08</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2021.130408" target="_blank" >10.7160/aol.2021.130408</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students’ Processing of Differently Structured Text Materials Focused on Agricultural Waste Disposal Using Eye-tracking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study was focused on agricultural waste disposal, AWD, textual materials. Two educational texts are compared, designed texts traditionally with no purposeful design and structured knowledge texts, including the textual form of knowledge units. Eye tracking technology is employed for retrieving the values of critical indicators specifying the way of reading the texts. We analysed users visual attention and looking behaviour during the reading process. Thirty three students worked with 45 pieces of educational texts accompanied by a didactic test. Statistical analyses show statistically significant differences neither in any indicator within studying the texts nor in the users success rate in the didactic test. The users can work with the knowledge structured texts equivalently with the designed texts in the traditional way. The positive effect for AWD is that users can process knowledge structured texts with better results.

  • Název v anglickém jazyce

    Students’ Processing of Differently Structured Text Materials Focused on Agricultural Waste Disposal Using Eye-tracking

  • Popis výsledku anglicky

    This study was focused on agricultural waste disposal, AWD, textual materials. Two educational texts are compared, designed texts traditionally with no purposeful design and structured knowledge texts, including the textual form of knowledge units. Eye tracking technology is employed for retrieving the values of critical indicators specifying the way of reading the texts. We analysed users visual attention and looking behaviour during the reading process. Thirty three students worked with 45 pieces of educational texts accompanied by a didactic test. Statistical analyses show statistically significant differences neither in any indicator within studying the texts nor in the users success rate in the didactic test. The users can work with the knowledge structured texts equivalently with the designed texts in the traditional way. The positive effect for AWD is that users can process knowledge structured texts with better results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    85-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123099687