Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of permanent sales discounts on value added tax revenues: Case of basic food in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A89215" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:89215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jois.eu/?732,en_impact-of-permanent-sales-discounts-on-value-added-tax-revenues-case-of-basic-food-in-the-czech-republic" target="_blank" >https://www.jois.eu/?732,en_impact-of-permanent-sales-discounts-on-value-added-tax-revenues-case-of-basic-food-in-the-czech-republic</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2021/14-4/10" target="_blank" >10.14254/2071-8330.2021/14-4/10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of permanent sales discounts on value added tax revenues: Case of basic food in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines frequent price discounts in retail chains in the Czech Republic for a selected range of products (milk, eggs and poultry). Combined with sub-purchase or sub-cost prices, such frequent promotional activities might lead to a decrease in the tax base for VAT payments to the state budget and to a potential loss of VAT. The study introduces an original methodology for estimation of the potential loss of VAT for the state budget due to the use of sub-purchase and sub-cost prices within frequent price discounts (promotional sales). The proposed methodology is used to estimate the VAT loss for milk, eggs and poultry in the Czech Republic in different ways. Most of the results suggest that the loss of VAT revenue for the budget is dependent on the share of promotional sales in the total production of the goods in question. The presence of frequent price discounts might lead to a loss in VAT revenues of up to EUR 74 million in the case of milk, EUR 9,2 million in the case of eggs and EUR 4,6

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of permanent sales discounts on value added tax revenues: Case of basic food in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines frequent price discounts in retail chains in the Czech Republic for a selected range of products (milk, eggs and poultry). Combined with sub-purchase or sub-cost prices, such frequent promotional activities might lead to a decrease in the tax base for VAT payments to the state budget and to a potential loss of VAT. The study introduces an original methodology for estimation of the potential loss of VAT for the state budget due to the use of sub-purchase and sub-cost prices within frequent price discounts (promotional sales). The proposed methodology is used to estimate the VAT loss for milk, eggs and poultry in the Czech Republic in different ways. Most of the results suggest that the loss of VAT revenue for the budget is dependent on the share of promotional sales in the total production of the goods in question. The presence of frequent price discounts might lead to a loss in VAT revenues of up to EUR 74 million in the case of milk, EUR 9,2 million in the case of eggs and EUR 4,6

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Studies

  • ISSN

    2071-8330

  • e-ISSN

    2071-8330

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    143-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123541866