Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FREQUENT DISCOUNTS AND LOSS OF VAT FOR THE STATE BUDGET OF CZECH REPUBLIC: SCENARIO ESTIMATIONS FOR MILK, EGGS AND POULTRY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84624" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FREQUENT DISCOUNTS AND LOSS OF VAT FOR THE STATE BUDGET OF CZECH REPUBLIC: SCENARIO ESTIMATIONS FOR MILK, EGGS AND POULTRY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The practice of using price discounts as a tool to increase sales volumes has become widely applicable among retail chains in Czech Republic. Combined with significant purchasing power of retailers this can lead to sub-cost purchase prices. Consumers might be considered as main beneficiaries of frequent price discounts, as they are offered the opportunity to purchase specific categories of food products at lower cost. At the same time, lowered consumer price leads to lowered value added tax (VAT) revenues for state budget. The paper attempts to estimate one of the potential impacts of frequent price discounts, the loss of VAT for the state budget due to low retail prices of milk, eggs and poultry. Estimation is based on data obtained from Czech Statistical Office and employs Monte Carlo simulation to capture the stochastic element of retail markups. Main results of the estimation suggest, that annual loss of VAT for budget c

  • Název v anglickém jazyce

    FREQUENT DISCOUNTS AND LOSS OF VAT FOR THE STATE BUDGET OF CZECH REPUBLIC: SCENARIO ESTIMATIONS FOR MILK, EGGS AND POULTRY

  • Popis výsledku anglicky

    The practice of using price discounts as a tool to increase sales volumes has become widely applicable among retail chains in Czech Republic. Combined with significant purchasing power of retailers this can lead to sub-cost purchase prices. Consumers might be considered as main beneficiaries of frequent price discounts, as they are offered the opportunity to purchase specific categories of food products at lower cost. At the same time, lowered consumer price leads to lowered value added tax (VAT) revenues for state budget. The paper attempts to estimate one of the potential impacts of frequent price discounts, the loss of VAT for the state budget due to low retail prices of milk, eggs and poultry. Estimation is based on data obtained from Czech Statistical Office and employs Monte Carlo simulation to capture the stochastic element of retail markups. Main results of the estimation suggest, that annual loss of VAT for budget c

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 29th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXIX. Trends and Challenges of Agrarian Sector

  • ISBN

    978-80-213-3041-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    223-230

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences, Prague Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    CZU Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague, Facul

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku