Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Recession and its Influence on Consumer Buying Behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU102329" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU102329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Recession and its Influence on Consumer Buying Behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is an economic study, finding an answer to the question, how business recession may influence consumer buying behaviour. The main objective of the study is the area of retail foodstuff in the Czech Republic and the price elasticity of demand. The fact that the economic recession impacted consumers purchasing power has consequences in the retail foodstuff, as decreasing food consumption and the structural changes in household consumption. Czech consumers are highly cost-oriented, so the preference of cheaper and lower quality products is increasing. Sensitivity of the changes in the groceries purchasing quantity in dependence on their prices is reflected in demand price elasticity (further only DPE). Despite the fact that the food-processing industry is generally considered to be a cyclically neutral, which means that the stadium of business cycle does not affect the demand for products of the industry, it is possible to prove considerable differences in DPE of various commodi

  • Název v anglickém jazyce

    Business Recession and its Influence on Consumer Buying Behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is an economic study, finding an answer to the question, how business recession may influence consumer buying behaviour. The main objective of the study is the area of retail foodstuff in the Czech Republic and the price elasticity of demand. The fact that the economic recession impacted consumers purchasing power has consequences in the retail foodstuff, as decreasing food consumption and the structural changes in household consumption. Czech consumers are highly cost-oriented, so the preference of cheaper and lower quality products is increasing. Sensitivity of the changes in the groceries purchasing quantity in dependence on their prices is reflected in demand price elasticity (further only DPE). Despite the fact that the food-processing industry is generally considered to be a cyclically neutral, which means that the stadium of business cycle does not affect the demand for products of the industry, it is possible to prove considerable differences in DPE of various commodi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Vision 2020

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    448-461

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku