Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Frequent Discounts and Loss of VAT for the State Budget of the Czech Republic: Scenario Estimations for Milk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85480" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85480 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/11/6229" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/11/6229</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13116229" target="_blank" >10.3390/su13116229</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Frequent Discounts and Loss of VAT for the State Budget of the Czech Republic: Scenario Estimations for Milk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Frequent price discounts have become one of the features of retail chains in the Czech Republic. Discounts are most often provided for products popular with customers. One of the products that is subject to frequent discounts is milk. Several expert opinions estimate that up to 50% of milk is sold with frequent price discounts. Price pressure on farmers and food producers owing to frequent price promotions is supported by the purchasing power of retailers and, in extreme cases, leads to sub-cost purchasing prices. These facts set up the framework to assess the impact of frequent price discounts on policymaking, including tax administration. One of the effects of selling goods at discounts is lower VAT collection from shops, and thus lower revenue to the state budget. This paper attempts to estimate one of the potential impacts of frequent price discounts, namely the loss of VAT for the state budget due to low retail prices of milk. Theoretical estimation of the effect of frequent price discounts on V

  • Název v anglickém jazyce

    Frequent Discounts and Loss of VAT for the State Budget of the Czech Republic: Scenario Estimations for Milk

  • Popis výsledku anglicky

    Frequent price discounts have become one of the features of retail chains in the Czech Republic. Discounts are most often provided for products popular with customers. One of the products that is subject to frequent discounts is milk. Several expert opinions estimate that up to 50% of milk is sold with frequent price discounts. Price pressure on farmers and food producers owing to frequent price promotions is supported by the purchasing power of retailers and, in extreme cases, leads to sub-cost purchasing prices. These facts set up the framework to assess the impact of frequent price discounts on policymaking, including tax administration. One of the effects of selling goods at discounts is lower VAT collection from shops, and thus lower revenue to the state budget. This paper attempts to estimate one of the potential impacts of frequent price discounts, namely the loss of VAT for the state budget due to low retail prices of milk. Theoretical estimation of the effect of frequent price discounts on V

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000660725500001

  • EID výsledku v databázi Scopus