Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Secondary school as a partner in community led local development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91239" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91239 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41600/22:91239

  • Výsledek na webu

    <a href="https://llufb.llu.lv/conference/REEP/2022/Latvia_REEP_2022_proceedings_No15_online.pdf" target="_blank" >https://llufb.llu.lv/conference/REEP/2022/Latvia_REEP_2022_proceedings_No15_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2022.15" target="_blank" >10.22616/REEP.2022.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Secondary school as a partner in community led local development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of vocational secondary schools is to pass on to students both theoretical information and information needed for current and future practice. The Europe 2020 strategy confirms this goal as it puts emphasis on the environment, innovations and education, primarily regarding schools specializing in agriculture. The aim of this paper is to assess what position vocational agriculture schools have within the system of secondary schools in the Czech Republic, and whether they can contribute to becoming so called community centres in the given municipality, or whether they possibly already implement certain activities leading to the community function. The survey included primary and secondary research, in primary research qualitative approach was used in the form of in depth individual interviews with members of the management of selected vocational agriculture schools. In secondary research, selected strategic documents on transnational and national level and expert articles focused on commu

  • Název v anglickém jazyce

    Secondary school as a partner in community led local development

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of vocational secondary schools is to pass on to students both theoretical information and information needed for current and future practice. The Europe 2020 strategy confirms this goal as it puts emphasis on the environment, innovations and education, primarily regarding schools specializing in agriculture. The aim of this paper is to assess what position vocational agriculture schools have within the system of secondary schools in the Czech Republic, and whether they can contribute to becoming so called community centres in the given municipality, or whether they possibly already implement certain activities leading to the community function. The survey included primary and secondary research, in primary research qualitative approach was used in the form of in depth individual interviews with members of the management of selected vocational agriculture schools. In secondary research, selected strategic documents on transnational and national level and expert articles focused on commu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Scientific Conference Rural Environment. Education. Personality (REEP)

  • ISBN

    978-9984-48-395-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2661-5207

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    162-168

  • Název nakladatele

    Latvia University of Life Sciences and Technologies, Faculty of Engineering, Institute of Education and Home Economics, Latvia

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    13. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku