Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distance learning impact on study results with respect to learning environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91647" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distance learning impact on study results with respect to learning environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid transition to distance learning at the Czech University of Life Sciences in the academic year 2019-2020, similarly to other universities and other types of educational institutions, was caused by an unfavorable epidemiological situation. It was a very non standard situation until then, to which it was necessary to react immediately and adapt to it. In the spring of 2021, a survey was conducted to obtain feedback from university students about their experience with distance learning. The research examined students attitudes to study during online learning and their experience in the context of study results. It is possible to say that an optimal environment is not a necessary condition for successful study. The absence of personal presence of teachers and classmates is one of the major disadvantages of distance learning. However, most students rate this experience as positive.

  • Název v anglickém jazyce

    Distance learning impact on study results with respect to learning environment

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid transition to distance learning at the Czech University of Life Sciences in the academic year 2019-2020, similarly to other universities and other types of educational institutions, was caused by an unfavorable epidemiological situation. It was a very non standard situation until then, to which it was necessary to react immediately and adapt to it. In the spring of 2021, a survey was conducted to obtain feedback from university students about their experience with distance learning. The research examined students attitudes to study during online learning and their experience in the context of study results. It is possible to say that an optimal environment is not a necessary condition for successful study. The absence of personal presence of teachers and classmates is one of the major disadvantages of distance learning. However, most students rate this experience as positive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    98-105

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    CZU Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences, Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku