E-learning Tools for Education and Training in Diagnostics and Machine Condition Monitoring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00167870" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00167870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning Tools for Education and Training in Diagnostics and Machine Condition Monitoring
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an integration of e-learning into an existing course of diagnostics, machine condition monitoring (MCM) and nondestructive testing (NDT), educated at our university. A diagnostics education belongs to field of study where e-learning is used less commonly than in other fields for its necessity to attending a laboratory. Laboratory education, forms an integral part of many university courses, mainly in natural and technical university education, are necessary to improve students' knowledge by experiments with laboratory samples and devices. There could arise a problem for foreign and distance students, who cannot physically attend these courses. Therefore the aim of this project is presentation of a possible solution on the example oflaboratory electro-mechanical device fully accessible via Internet.
Název v anglickém jazyce
E-learning Tools for Education and Training in Diagnostics and Machine Condition Monitoring
Popis výsledku anglicky
This paper presents an integration of e-learning into an existing course of diagnostics, machine condition monitoring (MCM) and nondestructive testing (NDT), educated at our university. A diagnostics education belongs to field of study where e-learning is used less commonly than in other fields for its necessity to attending a laboratory. Laboratory education, forms an integral part of many university courses, mainly in natural and technical university education, are necessary to improve students' knowledge by experiments with laboratory samples and devices. There could arise a problem for foreign and distance students, who cannot physically attend these courses. Therefore the aim of this project is presentation of a possible solution on the example oflaboratory electro-mechanical device fully accessible via Internet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD102%2F09%2FH082" target="_blank" >GD102/09/H082: Senzory a inteligentní senzorové systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Supported Education - CSEDU 2010
ISBN
978-989-674-024-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
529
Strana od-do
—
Název nakladatele
INSTICC Press
Místo vydání
Setúbal
Místo konání akce
Valencia
Datum konání akce
7. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—