Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFORMAL LEARNING FROM NON-TRADITIONAL STUDENTS´ PERSPECTIVE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73604287" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73604287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184173" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184173</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.2227" target="_blank" >10.21125/iceri.2020.2227</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFORMAL LEARNING FROM NON-TRADITIONAL STUDENTS´ PERSPECTIVE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The framework of the paper lies within the adult education, the combined forms of university study in particular. The study focuses on the perscpetive of particular non-traditional students in the field of andragogy and their interpretation of informal learning in the context of their studies. A qualitative research design based on semi-structured interviews helps to capture the process of these students´ informal learning in terms of the situations and ways of its presence. The results show that informal learning occurs in predictable and externally stimulated situations during commuting to work or to school as well as during instruction not excluding breaks. On the other hand, the gained data show that students´ informal learning emerges also in spontaneous situations, in the context of self-education. In these situations, the process awaits on the basis of the transfer and share tacit knowledge, based on practical activity and interpretation of reflected experience. Implications are thus made towards planned and realised university curricula.

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMAL LEARNING FROM NON-TRADITIONAL STUDENTS´ PERSPECTIVE

  • Popis výsledku anglicky

    The framework of the paper lies within the adult education, the combined forms of university study in particular. The study focuses on the perscpetive of particular non-traditional students in the field of andragogy and their interpretation of informal learning in the context of their studies. A qualitative research design based on semi-structured interviews helps to capture the process of these students´ informal learning in terms of the situations and ways of its presence. The results show that informal learning occurs in predictable and externally stimulated situations during commuting to work or to school as well as during instruction not excluding breaks. On the other hand, the gained data show that students´ informal learning emerges also in spontaneous situations, in the context of self-education. In these situations, the process awaits on the basis of the transfer and share tacit knowledge, based on practical activity and interpretation of reflected experience. Implications are thus made towards planned and realised university curricula.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-24232-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9890-9897

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Online Conference

  • Datum konání akce

    9. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku