Podpora maloobchodu pomocí moderních nástrojů marketingové komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91748" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora maloobchodu pomocí moderních nástrojů marketingové komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, sales support within marketing communication is taking shape in more or less comprehensive forms, which are becoming an influential determinant of customer behavior and the retail environment. The changes brought about by digitization in the field of communication put the consumer in a different position as a decision-maker. It is he who receives the information and it is entirely up to him to choose and use the form of communication channel. It is proven that consumers make decisions at the last minute, especially thanks to modern sales support tools. This change in the position of the consumer leads the retail industry to search for new ways of selling concepts that will become an influential factor of competitiveness in the domestic and global markets. The article points to this new challenge for retail in the area of greater use of creative thinking, where digitization and creativity in communication play a key role.
Název v anglickém jazyce
Retail support using modern marketing communication tools
Popis výsledku anglicky
Currently, sales support within marketing communication is taking shape in more or less comprehensive forms, which are becoming an influential determinant of customer behavior and the retail environment. The changes brought about by digitization in the field of communication put the consumer in a different position as a decision-maker. It is he who receives the information and it is entirely up to him to choose and use the form of communication channel. It is proven that consumers make decisions at the last minute, especially thanks to modern sales support tools. This change in the position of the consumer leads the retail industry to search for new ways of selling concepts that will become an influential factor of competitiveness in the domestic and global markets. The article points to this new challenge for retail in the area of greater use of creative thinking, where digitization and creativity in communication play a key role.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy v pdnikání
ISBN
978-80-261-1129-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
0-11
Název nakladatele
ZČU Plzeň
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
10. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—