Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing the choice of private or public schools: Evidence from Georgia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91974" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2022.910593/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2022.910593/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2022.910593" target="_blank" >10.3389/feduc.2022.910593</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing the choice of private or public schools: Evidence from Georgia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The existence and development of public schools is influenced by a plethora of factors. Through the creation of education policies, any state education system is striving to accomplish specific goals. Both informal and formal private schooling is taking the lead in all cultures and societies. Unmistakably, the distinction between private and public schools is evident. However, given the different circumstances, choosing the best alternative for a child is regularly a fervently discussed topic among parents. There is no universal answer to the question whether private schools are actually better than or superior to the public schools. Our research aimed to describe the school choice process, it focuses on unveiling the factors and their interrelation while the parent choosing between two types of schools private and public. First of all, the research aims to describe the parents perception of achieving success at school, what is the base for such belief, what the sentence School base of future success

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing the choice of private or public schools: Evidence from Georgia

  • Popis výsledku anglicky

    The existence and development of public schools is influenced by a plethora of factors. Through the creation of education policies, any state education system is striving to accomplish specific goals. Both informal and formal private schooling is taking the lead in all cultures and societies. Unmistakably, the distinction between private and public schools is evident. However, given the different circumstances, choosing the best alternative for a child is regularly a fervently discussed topic among parents. There is no universal answer to the question whether private schools are actually better than or superior to the public schools. Our research aimed to describe the school choice process, it focuses on unveiling the factors and their interrelation while the parent choosing between two types of schools private and public. First of all, the research aims to describe the parents perception of achieving success at school, what is the base for such belief, what the sentence School base of future success

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50900 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Education

  • ISSN

    2504-284X

  • e-ISSN

    2504-284X

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    910593

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    000904069100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145063854