Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distance learning solutions for foreign language courses, the case of Czech University of Life Sciences Prague

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92006" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85142176495&origin=resultslist&sort=plf-f" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85142176495&origin=resultslist&sort=plf-f</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0104323" target="_blank" >10.1063/5.0104323</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distance learning solutions for foreign language courses, the case of Czech University of Life Sciences Prague

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the problems faced by teaching staff of the Department of Languages when switching to distance learning due to the coronavirus pandemic. The authors dwell on specific features of the distance presentation of new material, interactions pattern between the teacher and students, as well as the control of learning outcomes. The experimental part presents the survey results of teachers opinions on the frequency of using certain learning activities and the efficiency of some distance learning solutions. The authors share their successful experience of using MS Teams in a distance format.

  • Název v anglickém jazyce

    Distance learning solutions for foreign language courses, the case of Czech University of Life Sciences Prague

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the problems faced by teaching staff of the Department of Languages when switching to distance learning due to the coronavirus pandemic. The authors dwell on specific features of the distance presentation of new material, interactions pattern between the teacher and students, as well as the control of learning outcomes. The experimental part presents the survey results of teachers opinions on the frequency of using certain learning activities and the efficiency of some distance learning solutions. The authors share their successful experience of using MS Teams in a distance format.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings 2647

  • ISBN

    978-073544238-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    0094-243X

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    AIP Publishing

  • Místo vydání

    Krasnoyarsk

  • Místo konání akce

    Krasnoyarsk

  • Datum konání akce

    28. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku