Distance learning solutions for foreign language courses, the case of Czech University of Life Sciences Prague
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92006" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85142176495&origin=resultslist&sort=plf-f" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85142176495&origin=resultslist&sort=plf-f</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0104323" target="_blank" >10.1063/5.0104323</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distance learning solutions for foreign language courses, the case of Czech University of Life Sciences Prague
Popis výsledku v původním jazyce
The paper examines the problems faced by teaching staff of the Department of Languages when switching to distance learning due to the coronavirus pandemic. The authors dwell on specific features of the distance presentation of new material, interactions pattern between the teacher and students, as well as the control of learning outcomes. The experimental part presents the survey results of teachers opinions on the frequency of using certain learning activities and the efficiency of some distance learning solutions. The authors share their successful experience of using MS Teams in a distance format.
Název v anglickém jazyce
Distance learning solutions for foreign language courses, the case of Czech University of Life Sciences Prague
Popis výsledku anglicky
The paper examines the problems faced by teaching staff of the Department of Languages when switching to distance learning due to the coronavirus pandemic. The authors dwell on specific features of the distance presentation of new material, interactions pattern between the teacher and students, as well as the control of learning outcomes. The experimental part presents the survey results of teachers opinions on the frequency of using certain learning activities and the efficiency of some distance learning solutions. The authors share their successful experience of using MS Teams in a distance format.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings 2647
ISBN
978-073544238-2
ISSN
—
e-ISSN
0094-243X
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Krasnoyarsk
Místo konání akce
Krasnoyarsk
Datum konání akce
28. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—