Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employee perception of CSR and its effects on the company's image

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92191" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92191 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/22:10250568

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/it/article/10.30657/pea.2022.28.25" target="_blank" >https://sciendo.com/it/article/10.30657/pea.2022.28.25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30657/pea.2022.28.25" target="_blank" >10.30657/pea.2022.28.25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employee perception of CSR and its effects on the company's image

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Understanding and promoting the CSR is an important societal issue, and circumstances force modern-minded management to abandon the classical model of only the necessary fulfilment of legally set obligations. There has been a lot of study done on employee perceptions of CSR in the workplace, but very little has been done on how employees comprehend CSR and how they received it at their workplace in chosen countries. Research was carried out based on a questionnaire survey with data collection from September 2020 to March 2021, with a total of 1103 respondents. The aim of the article is to describe the CSR concept among employees meaning in selected countries: Zimbwabwe, Czech Republic, Poland. The measuring instrument used in the study was the questionnaire method, in which the research tool is a questionnaire CAWI - Computer Assisted Web Interview. It was shown that enterprises apply CSR activities, but they are not fully aware of the CSR benefits.

  • Název v anglickém jazyce

    Employee perception of CSR and its effects on the company's image

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding and promoting the CSR is an important societal issue, and circumstances force modern-minded management to abandon the classical model of only the necessary fulfilment of legally set obligations. There has been a lot of study done on employee perceptions of CSR in the workplace, but very little has been done on how employees comprehend CSR and how they received it at their workplace in chosen countries. Research was carried out based on a questionnaire survey with data collection from September 2020 to March 2021, with a total of 1103 respondents. The aim of the article is to describe the CSR concept among employees meaning in selected countries: Zimbwabwe, Czech Republic, Poland. The measuring instrument used in the study was the questionnaire method, in which the research tool is a questionnaire CAWI - Computer Assisted Web Interview. It was shown that enterprises apply CSR activities, but they are not fully aware of the CSR benefits.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Production Engineering Archives

  • ISSN

    2353-5156

  • e-ISSN

    2353-7779

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    210-216

  • Kód UT WoS článku

    000837032600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135958244