Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LEVEL OF SELF-COMPASSION AND ITS CONNECTION TO ACADEMIC ACHIEVEMENT AND GENDER BY UNIVERSITY STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92236" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    LEVEL OF SELF-COMPASSION AND ITS CONNECTION TO ACADEMIC ACHIEVEMENT AND GENDER BY UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The support of self-compassion is one of the crucial goals of mindfulness-based programs whose importance between well-being-centered approaches became unquestionable. This article follows the lineage of research on the self-compassion of university students. Its objectives consist of the assessment of the level of self-compassion by the students of the Faculty of Economics and Management (FEM) at the Czech University of Life Sciences (CZU) to precise the planned mindfulness-based intervention. For this purpose, the Self-compassion Scale was used. Further, we observed the connections of self-compassion with academic achievement as well as gender-related specifics. The results proved insignificant correlations between the selfcompassion subscales and self-reported grades, but also subtle differences in the structure of the self-compassion by males and females.

  • Název v anglickém jazyce

    LEVEL OF SELF-COMPASSION AND ITS CONNECTION TO ACADEMIC ACHIEVEMENT AND GENDER BY UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The support of self-compassion is one of the crucial goals of mindfulness-based programs whose importance between well-being-centered approaches became unquestionable. This article follows the lineage of research on the self-compassion of university students. Its objectives consist of the assessment of the level of self-compassion by the students of the Faculty of Economics and Management (FEM) at the Czech University of Life Sciences (CZU) to precise the planned mindfulness-based intervention. For this purpose, the Self-compassion Scale was used. Further, we observed the connections of self-compassion with academic achievement as well as gender-related specifics. The results proved insignificant correlations between the selfcompassion subscales and self-reported grades, but also subtle differences in the structure of the self-compassion by males and females.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE - International Scientific Conference - Proceedings 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    68-74

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague, Suchdol

  • Místo konání akce

    Prague, Suchdol

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku