Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agile Game in Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A94247" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:94247 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21240/22:00364633

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-17728-6_3" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-17728-6_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-17728-6_3" target="_blank" >10.1007/978-3-031-17728-6_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agile Game in Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to assess the suitability of the two teaching approaches to practice the agile Scrum methodology. The first approach uses a desk game to teach agile methodology, and the second approach uses an agile game with Jira software. The participants of these games evaluate both methods from the point of view of their satisfaction and usefulness. The participants like the use of Jira software, which is now widely used for IT project management in real practice. Introduced agile games increase students ability to appropriately communicate and to work together like a team, which are basic principles of agile methodologies. Teaching agile methodology through games is very beneficial and positively evaluated among participants. Therefore, the presented games can be considered useful for learning the basic principles of agile project management.

  • Název v anglickém jazyce

    Agile Game in Practice

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to assess the suitability of the two teaching approaches to practice the agile Scrum methodology. The first approach uses a desk game to teach agile methodology, and the second approach uses an agile game with Jira software. The participants of these games evaluate both methods from the point of view of their satisfaction and usefulness. The participants like the use of Jira software, which is now widely used for IT project management in real practice. Introduced agile games increase students ability to appropriately communicate and to work together like a team, which are basic principles of agile methodologies. Teaching agile methodology through games is very beneficial and positively evaluated among participants. Therefore, the presented games can be considered useful for learning the basic principles of agile project management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International Workshop on Model-Driven Organizational and Business Agility, MOBA 2022,

  • ISBN

    978-303117727-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    27-40

  • Název nakladatele

    Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

  • Místo vydání

    Leuven, Belgium

  • Místo konání akce

    Leuven, Belgium

  • Datum konání akce

    6. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku