Agile Game in Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A94247" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:94247 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21240/22:00364633
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-17728-6_3" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-17728-6_3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-17728-6_3" target="_blank" >10.1007/978-3-031-17728-6_3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agile Game in Practice
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to assess the suitability of the two teaching approaches to practice the agile Scrum methodology. The first approach uses a desk game to teach agile methodology, and the second approach uses an agile game with Jira software. The participants of these games evaluate both methods from the point of view of their satisfaction and usefulness. The participants like the use of Jira software, which is now widely used for IT project management in real practice. Introduced agile games increase students ability to appropriately communicate and to work together like a team, which are basic principles of agile methodologies. Teaching agile methodology through games is very beneficial and positively evaluated among participants. Therefore, the presented games can be considered useful for learning the basic principles of agile project management.
Název v anglickém jazyce
Agile Game in Practice
Popis výsledku anglicky
This paper aims to assess the suitability of the two teaching approaches to practice the agile Scrum methodology. The first approach uses a desk game to teach agile methodology, and the second approach uses an agile game with Jira software. The participants of these games evaluate both methods from the point of view of their satisfaction and usefulness. The participants like the use of Jira software, which is now widely used for IT project management in real practice. Introduced agile games increase students ability to appropriately communicate and to work together like a team, which are basic principles of agile methodologies. Teaching agile methodology through games is very beneficial and positively evaluated among participants. Therefore, the presented games can be considered useful for learning the basic principles of agile project management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Workshop on Model-Driven Organizational and Business Agility, MOBA 2022,
ISBN
978-303117727-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
27-40
Název nakladatele
Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
Místo vydání
Leuven, Belgium
Místo konání akce
Leuven, Belgium
Datum konání akce
6. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—