Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agile Game in Online Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F21%3A00357537" target="_blank" >RIV/68407700:21240/21:00357537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-79022-6_2" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-79022-6_2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-79022-6_2" target="_blank" >10.1007/978-3-030-79022-6_2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agile Game in Online Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The outbreak of the global coronavirus pandemic worsened the conditions for teaching, and it was necessary to teach students to use technologies and tools of remote communication, such as Skype, Google meets or today’s most popular software from Microsoft - MS Teams. Since we primarily teach agile project management using practical methods, specifically games, it was necessary to invent and design a game that can be played through remote communication channels, not only in classes with students’ physical presence. The game was designed in ADLM software, which stands for Application Life-cycle Management, called JunoOne. Through this tool, the course of the entire project (agile game) will be recorded in the game, and students will be able to try not only the style of agile project management in the Scrum framework but also in the real tool used in practice. This paper’s main goal is to present the created agile game in a real tool and the concept of how to play the game remotely. Unfortunately, the game as such has not yet been played due to the bad pandemic situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Agile Game in Online Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The outbreak of the global coronavirus pandemic worsened the conditions for teaching, and it was necessary to teach students to use technologies and tools of remote communication, such as Skype, Google meets or today’s most popular software from Microsoft - MS Teams. Since we primarily teach agile project management using practical methods, specifically games, it was necessary to invent and design a game that can be played through remote communication channels, not only in classes with students’ physical presence. The game was designed in ADLM software, which stands for Application Life-cycle Management, called JunoOne. Through this tool, the course of the entire project (agile game) will be recorded in the game, and students will be able to try not only the style of agile project management in the Scrum framework but also in the real tool used in practice. This paper’s main goal is to present the created agile game in a real tool and the concept of how to play the game remotely. Unfortunately, the game as such has not yet been played due to the bad pandemic situation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Information Systems Engineering Workshops

  • ISBN

    978-3-030-79022-6

  • ISSN

    1865-1348

  • e-ISSN

    1865-1356

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    17-25

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Melbourne

  • Datum konání akce

    28. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000724157900002