Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in attitude towards ethical shopping between generations X, Y and Z in a marketing communication context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F23%3A94656" target="_blank" >RIV/60460709:41110/23:94656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1084/proceedings_2023_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1084/proceedings_2023_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2023-01-000" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2023-01-000</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in attitude towards ethical shopping between generations X, Y and Z in a marketing communication context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The need to ensure sustainable consumption is one of societys main challenges. The latest research agrees that current levels must change to achieve long term sustainability. A prerequisite for sustainable development is sustainable consumption. Communications role in promoting the purchase of environmentally friendly products is an important field of research in this area. The article aims to identify attitudes towards the ethical aspects of purchasing and their differences among Generation X, Y and Z representatives and use these findings in marketing communication. This information can aid in increasing consumers awareness about ethical shopping principles. Different approaches were determined through research by the Department of Business and Finance at CZU Prague from 2014 2021, focusing on sustainable shopping and applying ethical principles when purchasing. The research comprises a quantitative questionnaire survey (n 996) and a statistical data evaluation. It was found that the direct purchase of ethical products was most often carried out by Generation Z and the least by Generation X. When considering ethical values in a purchase decision making process, Generation X prioritizes the desire to help, whereas Generation Y and Z prioritize the sense of personal responsibility. The Covid 19 pandemic had no major effect on the Generations approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in attitude towards ethical shopping between generations X, Y and Z in a marketing communication context

  • Popis výsledku anglicky

    The need to ensure sustainable consumption is one of societys main challenges. The latest research agrees that current levels must change to achieve long term sustainability. A prerequisite for sustainable development is sustainable consumption. Communications role in promoting the purchase of environmentally friendly products is an important field of research in this area. The article aims to identify attitudes towards the ethical aspects of purchasing and their differences among Generation X, Y and Z representatives and use these findings in marketing communication. This information can aid in increasing consumers awareness about ethical shopping principles. Different approaches were determined through research by the Department of Business and Finance at CZU Prague from 2014 2021, focusing on sustainable shopping and applying ethical principles when purchasing. The research comprises a quantitative questionnaire survey (n 996) and a statistical data evaluation. It was found that the direct purchase of ethical products was most often carried out by Generation Z and the least by Generation X. When considering ethical values in a purchase decision making process, Generation X prioritizes the desire to help, whereas Generation Y and Z prioritize the sense of personal responsibility. The Covid 19 pandemic had no major effect on the Generations approaches.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days 2023

  • ISBN

    978-80-7435-901-9

  • ISSN

    2464-6067

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    678-689

  • Název nakladatele

    University of Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku