Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moderní marketingové trendy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F23%3A91675" target="_blank" >RIV/60460709:41110/23:91675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moderní marketingové trendy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The need to ensure sustainable consumption is one of the main challenges of contemporary society. This need cannot be fulfilled without the willingness of consumers to invest in ethical products. Support for the purchase of ecological products and the role of communication for sustainable consumption are two important prerequisites for the further development of this area. Marketing communication can be a very effective tool, which is able to significantly support both the general awareness of consumers about the principles of ethical shopping, but at the same time to make them realize ethical purchases for the purposes of their own consumption. In the case of marketing activities, it is not possible to approach all customers in the same way in order to achieve an optimal effect.

  • Název v anglickém jazyce

    Modern marketing trends

  • Popis výsledku anglicky

    The need to ensure sustainable consumption is one of the main challenges of contemporary society. This need cannot be fulfilled without the willingness of consumers to invest in ethical products. Support for the purchase of ecological products and the role of communication for sustainable consumption are two important prerequisites for the further development of this area. Marketing communication can be a very effective tool, which is able to significantly support both the general awareness of consumers about the principles of ethical shopping, but at the same time to make them realize ethical purchases for the purposes of their own consumption. In the case of marketing activities, it is not possible to approach all customers in the same way in order to achieve an optimal effect.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Moderní marketingové trendy

  • ISBN

    978-80-7408-253-5

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    176-188

  • Počet stran knihy

    253

  • Název nakladatele

    VŠFS

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly