Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Global analysis of Twitter communication in corporate social responsibility area: sustainability, climate change, and waste management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F23%3A96753" target="_blank" >RIV/60460709:41110/23:96753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.7717/peerj-cs.1390" target="_blank" >https://doi.org/10.7717/peerj-cs.1390</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7717/peerj-cs.1390" target="_blank" >10.7717/peerj-cs.1390</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global analysis of Twitter communication in corporate social responsibility area: sustainability, climate change, and waste management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many people now consider social media to be an integral part of their daily routines, which has enabled companies to implement successful corporate social responsibility campaigns through these platforms. The direct interaction with stakeholders offered by social media helps companies to build understanding, trust, and their image. The aim of this study was to identify key topics and trends communicated in connection with corporate social responsibility on the Twitter social network from 2017 to 2022. Analysis of 520,638 tweets by 168,134 unique users identified a predominance of environment-related topics: Sustainability, Climate Change, and Waste management. However, Charity remains the largest single topic. Based on the trend analysis, the areas of ESG, Social Impact, and Charity were identified as growth areas in communication, while Green and Philanthropy, on the other hand, were identified as decreasing.

  • Název v anglickém jazyce

    Global analysis of Twitter communication in corporate social responsibility area: sustainability, climate change, and waste management

  • Popis výsledku anglicky

    Many people now consider social media to be an integral part of their daily routines, which has enabled companies to implement successful corporate social responsibility campaigns through these platforms. The direct interaction with stakeholders offered by social media helps companies to build understanding, trust, and their image. The aim of this study was to identify key topics and trends communicated in connection with corporate social responsibility on the Twitter social network from 2017 to 2022. Analysis of 520,638 tweets by 168,134 unique users identified a predominance of environment-related topics: Sustainability, Climate Change, and Waste management. However, Charity remains the largest single topic. Based on the trend analysis, the areas of ESG, Social Impact, and Charity were identified as growth areas in communication, while Green and Philanthropy, on the other hand, were identified as decreasing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PeerJ Computer Science

  • ISSN

    2376-5992

  • e-ISSN

    2376-5992

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    MAY 18 2023

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000996333400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85160691447